Gå til innhold

Efexor opptrapping


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper noen kan dele erfaringer. 

Jeg startet for tre uker siden med efexor. Bivirkningene inntraff ikke før etter 8 dager (økt angst, tvangstanker, kvalme osv) 

Dette gav seg og dosen ble økt, nå er det ti dager siden men fikk økt angst igjen. Er dette noe noen har opplevd med denne medisinen? At bivirkningene melder seg så langt inn i behandling? 

Vet ikke om det er virkning enda fordi jeg har økt angst. Hvor lang tid før virkning inntreffer?

Anonymkode: c366c...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sirop1365381324

10 dager etter doseøkning er ikke lang tid. Du må nok regne med å kunne oppleve bivirkninger etter hver doseøkning i 2-3 uker etterpå. I varierende grad selvsagt. Dette er vertfall min erfaring med SSRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eneste som er rart er at bivirkningene melder seg en uke etter opptrapping. 

Har du erfaring med efexor? 

Anonymkode: c366c...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Efexor og fikk noen bivirkninger en god stund etter at jeg hadde trappet opp, ble ikke kvitt disse bivirkningen før jeg sluttet på Efexor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke bivirkninger? 

Mine plagsomme er økt angst, uro osv. Håper det er forbigående 🙈

Anonymkode: c366c...132

Nattesvetting, mareritt, følelsesmessig flat og skjelving på hendene.

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fionys skrev:

Nattesvetting, mareritt, følelsesmessig flat og skjelving på hendene.

Hvilken dose var du på da? 

Anonymkode: c366c...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dose var du på da? 

Anonymkode: c366c...132

Begynner å bli så lenge siden så jeg husker ikke helt, kanskje det var 150mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, MxxM skrev:

375 mg

Jeg trapper bare opp 37,5 mg av gangen fordi jeg opplever så mye bivirkninger. Hvor lang tid brukte du på å trappe opp? 

Anonymkode: c366c...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trapper bare opp 37,5 mg av gangen fordi jeg opplever så mye bivirkninger. Hvor lang tid brukte du på å trappe opp? 

Anonymkode: c366c...132

Jeg husker ikke helt, beklager. Jeg gikk på 150 mg i 3-4 år. Økte så til 225 og etter hvert til 375 mg da jeg ble alvorlig deprimert - men husker ikke detaljene. 

Vet at bivirkningene ga seg etter noen uker. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økte idag fra 112,5 mg til 150. Håper jeg merker mindre bivirkninger nå siden det er jul. Er nå ganske stabil. Husker dere om opptrappingen er lettere når det allerede er virkning? :) 

Anonymkode: c366c...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...