Gå til innhold

Muskelrykninger en bivirkning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker cipralex og wellbutrin. Har den siste uken fått muskelrykninger i ben, armer og mage når jeg slapper av. Muskler spenner seg uten at jeg gjør noe, litt likt som når man rykker til i det man sovner. Kan dette være bivirkning av medisinene?

Anonymkode: 87fd0...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan være en bivirkning av medisinene. Likevel er det ikke uvanlig å oppleve rykninger uten at det er grunnet sykdom eller  er en bivirkning. Det kan blant annet komme av stress og angst. Selv om du ikke nødvendigvis føler deg ekstremt stresset eller full av angst når du opplever rykningene, kan det være grunnen. Jeg har selv slitt med rykninger i diverse muskler, armer, ben, øynene blant annet. Jeg (og legen min) er ganske sikker på at det skyldes stress, og disse rykningene kom alltid når jeg slappet av og satt i sofaen, på en stol eller lå på sofaen eller i sengen. Opplevde ikke rykninger når jeg gikk eller gjorde noe spesielt. Det kom når jeg slappet av, når jeg leste, så på tv, hørte på musikk e.l. Jeg har hatt slike rykninger i perioder, både perioder på flere måneder og kortere perioder. Som regel er rykninger bare grunnet stress eller noe i den duren. Hvis man ikke nettopp har begynt på medisinene eller nettopp trappet opp er det ikke spesielt vanlig å utvikle nye bivirkninger. 

Anonymkode: 771bf...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være en bivirkning av medisinene. Likevel er det ikke uvanlig å oppleve rykninger uten at det er grunnet sykdom eller  er en bivirkning. Det kan blant annet komme av stress og angst. Selv om du ikke nødvendigvis føler deg ekstremt stresset eller full av angst når du opplever rykningene, kan det være grunnen. Jeg har selv slitt med rykninger i diverse muskler, armer, ben, øynene blant annet. Jeg (og legen min) er ganske sikker på at det skyldes stress, og disse rykningene kom alltid når jeg slappet av og satt i sofaen, på en stol eller lå på sofaen eller i sengen. Opplevde ikke rykninger når jeg gikk eller gjorde noe spesielt. Det kom når jeg slappet av, når jeg leste, så på tv, hørte på musikk e.l. Jeg har hatt slike rykninger i perioder, både perioder på flere måneder og kortere perioder. Som regel er rykninger bare grunnet stress eller noe i den duren. Hvis man ikke nettopp har begynt på medisinene eller nettopp trappet opp er det ikke spesielt vanlig å utvikle nye bivirkninger. 

Anonymkode: 771bf...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...