Gå til innhold
AnonymBruker

Muskelrykninger en bivirkning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bruker cipralex og wellbutrin. Har den siste uken fått muskelrykninger i ben, armer og mage når jeg slapper av. Muskler spenner seg uten at jeg gjør noe, litt likt som når man rykker til i det man sovner. Kan dette være bivirkning av medisinene?

Anonymkode: 87fd0...a5c

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det kan være en bivirkning av medisinene. Likevel er det ikke uvanlig å oppleve rykninger uten at det er grunnet sykdom eller  er en bivirkning. Det kan blant annet komme av stress og angst. Selv om du ikke nødvendigvis føler deg ekstremt stresset eller full av angst når du opplever rykningene, kan det være grunnen. Jeg har selv slitt med rykninger i diverse muskler, armer, ben, øynene blant annet. Jeg (og legen min) er ganske sikker på at det skyldes stress, og disse rykningene kom alltid når jeg slappet av og satt i sofaen, på en stol eller lå på sofaen eller i sengen. Opplevde ikke rykninger når jeg gikk eller gjorde noe spesielt. Det kom når jeg slappet av, når jeg leste, så på tv, hørte på musikk e.l. Jeg har hatt slike rykninger i perioder, både perioder på flere måneder og kortere perioder. Som regel er rykninger bare grunnet stress eller noe i den duren. Hvis man ikke nettopp har begynt på medisinene eller nettopp trappet opp er det ikke spesielt vanlig å utvikle nye bivirkninger. 

Anonymkode: 771bf...b98

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, det kan være en bivirkning av medisinene. Likevel er det ikke uvanlig å oppleve rykninger uten at det er grunnet sykdom eller  er en bivirkning. Det kan blant annet komme av stress og angst. Selv om du ikke nødvendigvis føler deg ekstremt stresset eller full av angst når du opplever rykningene, kan det være grunnen. Jeg har selv slitt med rykninger i diverse muskler, armer, ben, øynene blant annet. Jeg (og legen min) er ganske sikker på at det skyldes stress, og disse rykningene kom alltid når jeg slappet av og satt i sofaen, på en stol eller lå på sofaen eller i sengen. Opplevde ikke rykninger når jeg gikk eller gjorde noe spesielt. Det kom når jeg slappet av, når jeg leste, så på tv, hørte på musikk e.l. Jeg har hatt slike rykninger i perioder, både perioder på flere måneder og kortere perioder. Som regel er rykninger bare grunnet stress eller noe i den duren. Hvis man ikke nettopp har begynt på medisinene eller nettopp trappet opp er det ikke spesielt vanlig å utvikle nye bivirkninger. 

Anonymkode: 771bf...b98

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her