Gå til innhold

Går dere på jobb når dere er syke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går dere på jobb når dere er syke? 

Hvs skal til for at du er hjemme fra jobb når du er syk? 

Jeg har min egen regel; er jeg i tvil går jeg på jobb med mål om å heller dra hjem hvis det blir for tøft. Er jeg ikke i tvil bllr jeg hjemme. 

Jeg presser meg, men jeg vet ikke om det er så bra. Jeg har en fysisk jobb. 

Lurer på hva andre gjør. 

Anonymkode: 28cf3...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går dere på jobb når dere er syke? 

Hvs skal til for at du er hjemme fra jobb når du er syk? 

Anonymkode: 28cf3...1db

Nei, jeg er ikke sånn som kommer på jobb med snørr og hoste i alle retninger nei. Feber, diare og/eller oppkast - helt klart hjemme!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går dere på jobb når dere er syke? 

Hvs skal til for at du er hjemme fra jobb når du er syk? 

Jeg har min egen regel; er jeg i tvil går jeg på jobb med mål om å heller dra hjem hvis det blir for tøft. Er jeg ikke i tvil bllr jeg hjemme. 

Jeg presser meg, men jeg vet ikke om det er så bra. Jeg har en fysisk jobb. 

Lurer på hva andre gjør. 

Anonymkode: 28cf3...1db

Går stort sett alltid på jobb med mindre det er omgangssyke.

Anonymkode: 49a7b...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går dere på jobb når dere er syke? 

Hvs skal til for at du er hjemme fra jobb når du er syk? 

Jeg har min egen regel; er jeg i tvil går jeg på jobb med mål om å heller dra hjem hvis det blir for tøft. Er jeg ikke i tvil bllr jeg hjemme. 

Jeg presser meg, men jeg vet ikke om det er så bra. Jeg har en fysisk jobb. 

Lurer på hva andre gjør. 

Anonymkode: 28cf3...1db

Jeg er veldig lite syk. Sist jeg var syk holdt jeg senga i en dag med feber.  Gikk på jobb dagen etter. Skulle jeg holdt meg hjemme til jeg var ferdig med å hoste og snufse, skulle jeg ha vært hjemme i over en måned. 

Det sier seg selv at det ikke går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvis jeg er skikkelig kroppssyk blir jeg hjemme. Er ikke hjemme pga forkjølelse, vond hals e.l. Har sjelden eller aldri omgangssyke. Ingen har hatt det hos oss siden barna var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nesten aldri syk og blir ikke dårlig av en vanlig forkjølelse. Går på jobb hvis jeg er i stand til å yte noe og ikke er spesielt smittefarlig. Jeg har en jobb som ikke krever fysisk aktivitet.

Jeg synes det er en selvfølge at man holder seg hjemme hvis man har "aktiv" magesyke. Det har jeg heldigvis nesten aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stort sett hjemme hvis jeg har feber og tydelig sykdomsfølelse i kroppen. Hvis jeg har en jobbavtale som blir ugreit for andre om jeg uteblir fra, så hender det at jeg drar innom jobb for å gjennomføre akkurat den avtalen. Det hender imidlertid også at jeg har avtaler med folk som så avgjort ikke skal utsettes for smitte unødvendig, og da holder jeg meg unna også når jeg er forkjølet uten feber.

Har ofte mulighet til hjemmekontor (kan også kalles sofakontor), så dette blir fort løsningen når jeg forkjølet og ikke har viktige avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frosken skrev:

Jeg blir stort sett hjemme hvis jeg har feber og tydelig sykdomsfølelse i kroppen. Hvis jeg har en jobbavtale som blir ugreit for andre om jeg uteblir fra, så hender det at jeg drar innom jobb for å gjennomføre akkurat den avtalen. Det hender imidlertid også at jeg har avtaler med folk som så avgjort ikke skal utsettes for smitte unødvendig, og da holder jeg meg unna også når jeg er forkjølet uten feber.

Har ofte mulighet til hjemmekontor (kan også kalles sofakontor), så dette blir fort løsningen når jeg forkjølet og ikke har viktige avtaler.

Noen kaller det også «gjemmekontor» 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lite syk, men jeg holder meg hjemme hvis jeg har feber og/eller er så tett i hode/hals/nese at jeg ikke får konsentrert meg. Skjer en gang eller to per år, 1-2 dager. For en måned siden kjente jeg at noe var på gang en dag på jobb, sa i fra til sjefen at jeg følte jeg holdt på å bli syk, og at jeg muligens ikke kunne være med på et seminar dagen etter. Men - jeg la meg tidlig, og våknet helt frisk neste dag 😊

Husker én gang jeg fikk dårlig mage på jobb. Gikk hjem da - ingen grunn til å smitte andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor syk, hva som feiler meg, og også hvor krise det er om jeg blir borte. Hvis allmenntilstand er veldig dårlig og/eller det er høy smittefare holder jeg meg hjemme. Ellers er det lettere å ta en dag hjemme hvis jeg tok med jobb-PC hjem dagen før og jeg ikke har viktige møter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Ved oppkast, diaré eller feber går jeg ikke på jobb. Vanlig forkjølelse, vondt i halsen, hodepine, menssmerter, lett sykdom - ja, da går jeg på jobb.

Anonymkode: fd6a8...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...