Gå til innhold

Har du planer for denne Julaftens middag/mat eller drikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hos meg blir det kokte nudler med varm melk over. Noe min mor ofte ga meg å spise i barne og ungdomstid. 

Å drikke blir det alkoholfri svensk eplecider.

 

Anonymkode: 5d5c0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler jeg er blitt for voksen til å markere disse røde dagene noe mere spesielt såsom 17 mai og julaften og nyttårsaften. Føler det er barnas dager mere.

Anonymkode: 5d5c0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg er blitt for voksen til å markere disse røde dagene noe mere spesielt såsom 17 mai og julaften og nyttårsaften. Føler det er barnas dager mere.

Anonymkode: 5d5c0...aac

En klok person sa til meg en gang at en ikke er voksen før en kan leve ut barnet i seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg er blitt for voksen til å markere disse røde dagene noe mere spesielt såsom 17 mai og julaften og nyttårsaften. Føler det er barnas dager mere.

Anonymkode: 5d5c0...aac

Håper virkelig jeg aldri blir så voksen at jeg ikke markerer julaften! 17. mai gjør vi egentlig ikke så mye utav nå som ungene har blitt store, men tidligere så vi barnetoget. Nå koser vi oss med felles middag for hele "storfamilien" og heiser flagget. :) 

Til jul pyntes det, vi baker noe, vasker litt mer enn vanlig (det vil ikke si så mye...) og ser masse julefilmer og koser oss! ❤️ 

Mat og drikke på julaften i år aner jeg ikke da det ikke er vår tur til å være vertskap, men vi kommer til dekket bord. :) Det ryktes at det blir ribbe med deilig tilbehør, men utover noe øl til maten til de som vil ha det (jeg antar jeg kjører) så blir det ikke noe alkohol tenker jeg, det pleier ikke det. Jeg har kjøpt en boks ingefærøl med 4% alkohol og det blir vel "fylleslaget" mitt i jula. :D Om jeg ikke glemmer den bort da, det er ikke utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg blir det kokte nudler med varm melk over.

Seriøst? Hvem fant på kombinasjonen nudler og melk, synes du det er godt?

Vi pleier å ha kalkun når vi er hjemme, så det blir det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar😊 Er bare ikke så frisk dette året  og må nå prøve å ta det veldig rolig i matveien og neste år blir det store " spareplaneåret" for meg etter å ha lest fredagens  Dagens Næringsliv.

Men godt å høre at dere har andre planer😊

Anonymkode: 5d5c0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg i mitt stille sinn å prøve å bli flinkere til å lytte til kroppens signaler. Trenger mer sammenhengende søvn full stopp på matplanter inntil videre føler jeg. Men har fryseren full av både fisk og pølse om behovet skulle bli et annet. Har mer lyst på frisk luft i grunnen.

Anonymkode: 5d5c0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg blir det kokte nudler med varm melk over.

Det høres litt stusslig ut på julaften .

Anonymkode: d04b6...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mye lettere når man er alene synes jeg. Man trenger ikke ta så mye hensyn ei heller i matveien. Det er mest fordi jeg ikke orker så mye vondt etter å ha spist mer. Så jeg prøver meg frem for å bryte " gamle mønstre". Fryseren er full av forskjellig mat og iskrem så her er ingen nød ,men som sagt jeg spiser meg syk føler jeg akkurat nå.😊

Anonymkode: 5d5c0...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe inn god julemiddag til familien, og litt godteri. Vi skal kose oss. Slappe av, og ha en stille rolig men fin juleaften :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den normale julaftensmiddagen her bruker å være ribbe med tilbehør og riskrem til dessert. Men i år er våre barn hos sine respektive andre foreldre på julaften, og vi har valgt å ikke feire julaften med søsken og deres familier. Da vil vi heller benytte dagen til å være ute på tur, om været tillater det, og da ha mat som tar kortere tid å tilberede. Har ikke landet helt ennå, men foreløpig heller det mot kokt torsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
7 timer siden, morsan skrev:

Den normale julaftensmiddagen her bruker å være ribbe med tilbehør og riskrem til dessert. Men i år er våre barn hos sine respektive andre foreldre på julaften, og vi har valgt å ikke feire julaften med søsken og deres familier. Da vil vi heller benytte dagen til å være ute på tur, om været tillater det, og da ha mat som tar kortere tid å tilberede. Har ikke landet helt ennå, men foreløpig heller det mot kokt torsk.

Slik blir det her i år også. Ungdommene våre er hos sine andre foreldre på julaften og vi har også valgt å være alene. 

Da gjør vi det sånn: Vi har en julaften med ungdommene på lille julaften isteden med pinnekjøtt og vossakorv som vanlig. Da skal jeg lage mye, slik at det blir pinnekjøtt igjen til oss to på julaften også :) Dessert blir moltekrem som kjæresten har innført som tradisjon. 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Slik blir det her i år også. Ungdommene våre er hos sine andre foreldre på julaften og vi har også valgt å være alene. 

Da gjør vi det sånn: Vi har en julaften med ungdommene på lille julaften isteden med pinnekjøtt og vossakorv som vanlig. Da skal jeg lage mye, slik at det blir pinnekjøtt igjen til oss to på julaften også :) Dessert blir moltekrem som kjæresten har innført som tradisjon. 

Koselig :) Vi tar pinnekjøtt med «ungene» første dag jul. Moltekrem vokste jeg opp med, og det er en tradisjon jeg GLATT har lagt bak meg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det en annerledes julaften for meg, skal være et sted jeg ikke har pleid å være julaften. Gleder meg til det. Maten blir enkel, men god. Roastbiff med waldorfsalat og is til dessert (nå elsker jeg roastbiff da) 

For meg er det viktigste at vi får en hyggelig kveld og det vet jeg at jeg vil få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, morsan skrev:

Koselig :) Vi tar pinnekjøtt med «ungene» første dag jul. Moltekrem vokste jeg opp med, og det er en tradisjon jeg GLATT har lagt bak meg. 😂

Plukker du molter selv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudler med varm melk? Må ærlig tilstå at jeg ikke synes det høres noe godt ut, men så liker jeg ikke melk heller. Og litt trist på julaften da, selv om man ikke feirer så veldig. I min familie er det ganske uformelt, og hva vi har til middag veksler vi litt på fra år til år. Nå i år blir det kalkun. I fjor var det pinnekjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...