Gå til innhold

Sårhet under forhud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en god stund (1-2 år) hatt det slik at om jeg ikke dusjer/vasker under forhuden minst en gang om dagen (bruker ikke såpe), blir jeg rød og sår under forhuden "innenfor penishode". Om jeg vasker en gang om dagen er alt helt normalt.

Problemet oppstår f.eks ved telt-turer, hytte turer, eller om jeg av en eller annen grunn ikke får dusjet en dag. Da blir det sårt og rødt selv etter neste dusj, noen ganger må jeg smøre på f.eks zinksalve for at det skal gi seg igjen.  (Har hatt samme partner siden før dette begynte)

Er dette normalt? Noe som vil vedvare? Må jeg dra til doktor? 

Gutt/mann 28

Anonymkode: c78d7...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå er det slik at gynekologi er om damers underliv. Mennene må søke hjelp hos fastlegen, evt. urinveisspesialist, urolog.

Jeg har imidlertid konferert med mannlig kollega som sier at det er ganske normalt. Det blir mindre med alderen. Det danner seg et sekret under forhuden, og det må fjernes for ikke å skape irritasjon. Du behøver vel ikke å dusje for å få det bort? det kan strykes bort med fingrene, kanskje du kan bruke en våtserviett som man bruker til babyer?

Det er ikke noe du behøver å gå til doktor med.

Vennlig hilsen Mette

PS det er ikke et problem hos de som er omskåret. Det var kanskje derfor at omskjæring ble/blir praktisert i områder med dårlig tilgang på vann?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...