Gå til innhold

Grunnlag for å slippe å betale for manglende oppmøte?


Puffindork

Anbefalte innlegg

For et par uker siden møtte jeg ikke opp til timen min hos DPS. Jeg fikk hverken sms, innkallingsbrev eller timekort angående den dagen. Det eneste jeg fikk var en munltig beskjed fra behandleren minpå slutten av den timen jeg hadde da den datoen ble satt. Jeg husket hvilken uke jeg skulle møte opp, men ikke dag og klokkeslett. Vanligvis får jeg sms varsel 24 timer før timen. Torsdagen kom, og null sms. Jeg ringte dem fredags morgen for å høre når jeg hadde time. Jeg fikk da vite at timen var satt på den torsdagen som var. Jeg synes ikke at det er rettferdig at jeg må betale den fakturaen. Jeg hadde null sjanse til å huske dato og klokkeslett, og jeg er vant til å få tilsendt skriftlig beskjed om time. Jeg nevnte dette for behandleren min og hun snakket med resepsjonen om det. Jeg fikk melding idag om at manglende varsel på sms ikke er gyldig grunn for å slippe. Jeg skjønner jo den, det er jo helt forståelig- Men manglende innkallingsbrev og timekort, kun en muntlig beskjed når timen er- burde ikke det være nok?

Endret av Puffindork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må alltid varsle i god tid aller senest dagen før at man ikke kan komme. Man må ha respekt for andres tid  hvis ikke det er slik  man ikke er så bra og forsover seg eller barna blir syke eller annet da. Da kanskje man møter mer forståelse.

Anonymkode: 69569...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknologien er dessverre ikke alltid like pålitelig, det samme har skjedd meg. Men jeg tenkte det fikk være greit å betale siden jeg ikke hadde gjort noe selv for å huske avtalen. Jeg er nødt til å skrive ned sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg får vel bare ta å betale den regninga da. Også måtte det jo selvfølgelig skje den mnd jeg var blakk😂

Grunn til at jeg måtte spørre er at jeg vet av folk som har sluppet å betale selv om de har glemt av timen sin. Og dette er første gang jeg ikke har møtt opp til en timeavtale før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke gebyr da jeg ble akuttinnlagt. Jeg ble innlagt på en torsdag, og skulle hatt time hos min behandler på DPS på mandagen. Jeg kom dessverre ikke på å si ifra i den situasjonen, men jeg måtte ikke betale for manglende oppmøte. 

Anonymkode: c0a67...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, kupton skrev:

Når du var i tvil, burde du ringt på slutten av uka før eller tidlig på mandag den uka du mente du hadde time.

Jeg var ikke i tvil. Jeg pleier vanligvis å stole på å få sms dagen før- og jeg regnet med at jeg kom til å få sms den uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i mitt hode fikk jeg det for meg at det var på fredagen jeg hadde time. Var så sikker på det-men ble usikker da jeg ikke fikk sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puffindork skrev:

For et par uker siden møtte jeg ikke opp til timen min hos DPS. Jeg fikk hverken sms, innkallingsbrev eller timekort angående den dagen. Det eneste jeg fikk var en munltig beskjed fra behandleren minpå slutten av den timen jeg hadde da den datoen ble satt. Jeg husket hvilken uke jeg skulle møte opp, men ikke dag og klokkeslett. Vanligvis får jeg sms varsel 24 timer før timen. Torsdagen kom, og null sms. Jeg ringte dem fredags morgen for å høre når jeg hadde time. Jeg fikk da vite at timen var satt på den torsdagen som var. Jeg synes ikke at det er rettferdig at jeg må betale den fakturaen. Jeg hadde null sjanse til å huske dato og klokkeslett, og jeg er vant til å få tilsendt skriftlig beskjed om time. Jeg nevnte dette for behandleren min og hun snakket med resepsjonen om det. Jeg fikk melding idag om at manglende varsel på sms ikke er gyldig grunn for å slippe. Jeg skjønner jo den, det er jo helt forståelig- Men manglende innkallingsbrev og timekort, kun en muntlig beskjed når timen er- burde ikke det være nok?

hvorfor ventet du så lenge med å spørre når timen var?

Anonymkode: dd6f2...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puffindork skrev:

Nei, jeg får vel bare ta å betale den regninga da. Også måtte det jo selvfølgelig skje den mnd jeg var blakk😂

Grunn til at jeg måtte spørre er at jeg vet av folk som har sluppet å betale selv om de har glemt av timen sin. Og dette er første gang jeg ikke har møtt opp til en timeavtale før.

Jeg synes du kan henvende deg skriftlig og be om å få slippe å betale gebyret. Begrunnelsen din er god synes jeg. Hvis du alltid pleier å få sms før time, så skjønner jeg at du tenkte du kunne vente til sms'en kom i stedet for å kontakte dem for å få vite tidspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor ventet du så lenge med å spørre når timen var?

Anonymkode: dd6f2...a18

jeg visste at jeg hadde time den uka. Av en eller annen merkelig grunn var jeg sikker på at det var på fredagen. Jeg fikk jo ikke noen sms, så måtte ringe dem fredagen og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Puffindork skrev:

jeg visste at jeg hadde time den uka. Av en eller annen merkelig grunn var jeg sikker på at det var på fredagen. Jeg fikk jo ikke noen sms, så måtte ringe dem fredagen og høre.

Kanskje et resultat av at du er en puffindork?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...