Gå til innhold

tvangsinnleggelse gravid med sf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om behandlerne mine faktisk kan tvangsinnlegge meg som følge av spiseforstyrrelse under graviditet. Er litt over halvveis på vei og har ikke gått opp i vekt enda samt at jeg har en runde eller to med overspising og oppkast per dag. Hadde en pregravid BMI på 20, men gikk ned litt i starten så nå er BMI på 19,5. Angsten er såpass sterkt at jeg kommer antagelig til å jobbe mot vektøkning, men jeg tror jo at vekten vil øke uansett om jeg vil eller ei i tiden fremover. Har vært til en kortere frivllig innleggelse (press fra behandlere) uten at jeg klarte å gjøre noen endring der heller. 

Har dem anledning til å legge meg inn på tvang eller vil de nye reglene for bruk av tvang i psykiatrien gjøre at de faktisk ikke vil få gjennomslag for dette? Ble også trua med varsel til barnevernet, men det mener jeg de ikke kan gjøre før etter at barnet er født. Hva stemmer her? Det skal sies at jeg fungerer fint når jeg bare ikke er gravid, og klarer å holde det i sjakk da og har tro på at ting blir bedre igjen når bare alt er stabilt etter fødsel. 

Anonymkode: 59720...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil være lettere å argumentere for/forsvare en tvangsinnleggelse når også et annet menneskes liv og helse er i fare.

Ja, de kan varsle barnevernet før barnet er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...