Gå til innhold

Blandet episode


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I tillegg går BP-symptomene i hovedsak på stemning, mens eupf også har impulskontrollsvikt, lett krenkbarhet, angst for å bli avvist/forlatt og en del mer. Problemene i relasjoner er langt større ved eupf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, anbr42 skrev:

Så da ligner det, altså at man kan ha mange av de samme symptomene. Men jeg sliter med impulskontroll i dårlige perioder. Hva er det da?

Hva er dårlige perioder? 

Anonymkode: 31e81...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, anbr42 skrev:

Blandede episoder, vil jeg tro.

Det er vanlig. Har du eupf er ikke symptomene der bare i perioder men hele tiden. Hilsen en som sikkert har diagnosen. 

Anonymkode: 31e81...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig. Har du eupf er ikke symptomene der bare i perioder men hele tiden. Hilsen en som sikkert har diagnosen. 

Anonymkode: 31e81...fb3

Takk for svar. Da har jeg nok ikke eupf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er ikke sånn hele tiden, faktisk. Jeg kan ha lange perioder som stabil og frisk. Så da er det nok ikke eupf likevel siden jeg ikke har det sånn hele tida. Men kanskje jeg får trekk fra eupf når jeg er ustabil? Det kan jo hende. Idk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, anbr42 skrev:

Men jeg er ikke sånn hele tiden, faktisk. Jeg kan ha lange perioder som stabil og frisk. Så da er det nok ikke eupf likevel siden jeg ikke har det sånn hele tida. Men kanskje jeg får trekk fra eupf når jeg er ustabil? Det kan jo hende. Idk

Vet ikke, men jeg har angivelig eupf i tillegg, og jeg har perioder hvor symptomene er veldig fremtredende, og perioder hvor jeg så og si er helt symptomfri. Så min eupf går tydeligvis i svingninger, slik at jeg ikke alltid merker noe til symptomene. Eupf symptomene forsvinner i affektive episoder, eller hovedsakelig ved depresjon, men jeg kan ha perioder hvor jeg verken har symptomer på eupf elleren affektiv episode. Jeg legger i hvert fall ikke merke til noen symptomer i disse periodene. 

Anonymkode: b82c7...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er kanskje ikke så farlig å ikke forstå heller. Kanskje spiller det liten rolle hvilken diagnose symptomene gir. Man behandler vel uansett symptomene og ikke nødvendigvis lidelsen. Og av den grunn kan vel personer med samme diagnose bli behandlet ulikt, fordi de kan ha ulik symptomsammensetning.

Men nå gidder jeg ikke å tenke mer på det. Det får være nok for denne gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, anbr42 skrev:

Men det er kanskje ikke så farlig å ikke forstå heller. Kanskje spiller det liten rolle hvilken diagnose symptomene gir. Man behandler vel uansett symptomene og ikke nødvendigvis lidelsen. Og av den grunn kan vel personer med samme diagnose bli behandlet ulikt, fordi de kan ha ulik symptomsammensetning.

Men nå gidder jeg ikke å tenke mer på det. Det får være nok for denne gang. :)

Enig. Det viktigste er at du får hjelp til dine symptomer, og så lenge du har innsikt er det også nok. En diagnose er jo «bare» et verktøy behandlere bruker for å å kunne hjelpe deg. 

Anonymkode: 31e81...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...