Gå til innhold

Kul høyre side


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Kvinne. 36 år og ingen barn. 

For ca 6 mnd siden fikk jeg satt inn mirena spiral. Mest pga store blødninger og smerter. Etter bare 2-3 mnd sluttet jeg å ha mensen, noe som er godt. 

Jeg har to myomer. 

Har vært utsatt for overgrep så brukt lang tid på å få meg dit å tørre å få satt inn en spiral. Brukte Esmya med stor nytte men da den ble tatt vekk måtte noe gjøres. 

Før spiral hadde jeg regelmessige menstruasjoner. Er mer undervektig enn overvektig. 

Nå har jeg i en god stund hatt en slags kul på høyre side helt nederst. (Vet ikke hvor lenge).  Den kjennes tydelig når jeg ligger på ryggen, men nå er jeg slank. Denne er vond å ta på og stråler på en måte nedover i underlivet når den trykkes lett på. Hva kan dette være? 

Kan nevne at jeg i perioder har urinretensjon hvor jeg må katerisere meg selv, pga kroppen spenner seg av angst. Men det ligger jo ikke i blæreområdet men tenkte å nevne det. Kan ikke ta P-piller grunnet lungeemboli etter kun en måneds bruk for ca 10 år siden. 

Mvh kvinne 36 år

Anonymkode: 215a2...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har tidligere fått påvist muskelknuter (myomer), mon ikke det er det du kjenner nederst på magen? Noen ganger kan muskelknuter gjøre det vanskelig å tømme blæren.

Det kan også være en eggstokkcyste.

Jeg vil foreslå at du får en undersøkelse hos gynekolog med ultralyd for å se om det er muskelknuter. Esmya er nå kommet tilbake og kan brukes over lengre tid, når man regelmessig sjekker leverfunksjonen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått vite at muskelknutene ikke ligger slik til at de presser på blæren eller lignende så de er ikke årsaken til periodevis urinretensjon. 

Det kan jo være det er muskelknutene jeg kjenner? Skal se å få motet meg opp til time etter nyttår. Er uansett lang ventetid. 

Hva vil du anbefale av  fortsatt ha spiral (har mistet mensen nå på den) eller ta den ut og ta Esmya fast? Mistet også mensen på den. Med tanke på muskelknutene? 

Anonymkode: 215a2...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Først må man finne ut av hva 'kulen' representerer og hvor stor den er, før man bestemmer videre behandling.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...