Gå til innhold

Min tidligere svigerforeldre sender julekort til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er koselig, men det er litt vanskelig å vite hva som er innafor å skrive tilbake til dem.  

Det var min eks som gjorde det slutt med meg for mange år tilbake. Vi har voksne barn sammen. Hans liv gikk fort videre. Han fikk samboer og familie. 

Jeg har jo veldig lyst å nevne i julekortet at jeg har en mann i livet mitt også. Vi pleier å skrive litt om hvordan det går med oss til hveandre i kortet. Men er det sårende og dumt å nevne at jeg har en mann? Mime barn ønsker at jeg skal skrive noe om det. Årsak er at de vet at mine tidligere svigerforeldre er nyskjerrige og liker å høre hvordan det går med meg og livet mitt. 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 2b096...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er koselig, men det er litt vanskelig å vite hva som er innafor å skrive tilbake til dem.  

Det var min eks som gjorde det slutt med meg for mange år tilbake. Vi har voksne barn sammen. Hans liv gikk fort videre. Han fikk samboer og familie. 

Jeg har jo veldig lyst å nevne i julekortet at jeg har en mann i livet mitt også. Vi pleier å skrive litt om hvordan det går med oss til hveandre i kortet. Men er det sårende og dumt å nevne at jeg har en mann? Mime barn ønsker at jeg skal skrive noe om det. Årsak er at de vet at mine tidligere svigerforeldre er nyskjerrige og liker å høre hvordan det går med meg og livet mitt. 

Hva synes dere? 

Anonymkode: 2b096...1b2

Jo, det må jo være en fin ting å fortelle i julekortet :-) Hvorfor skulle det være sårende eller dumt å nevne at du har en mann i livet ditt nå? Det virker jo som om dere har et greit forhold til hverandre, og de vil sikkert synes at det er hyggelig at du har en du er glad i nå. Det hadde vært litt annerledes dersom det akkurat hadde blitt slutt mellom deg og deres sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var min eks som gjorde det slutt med meg for mange år tilbake. Vi har voksne barn sammen. Hans liv gikk fort videre. Han fikk samboer og familie. 

Jeg har jo veldig lyst å nevne i julekortet at jeg har en mann i livet mitt også. Vi pleier å skrive litt om hvordan det går med oss til hverandre i kortet. Men er det sårende og dumt å nevne at jeg har en mann?

Jeg synes hele problemstillingen virker konstruert. Hvorfor i alle dager skulle de som var svigerforeldrene dine for mange år siden, reagere negativt på det? Skulle de mene det er greit at sønnen deres gikk videre i livet, men helst sett at du gikk i kloster? Hvis de hadde vært så onde, ville de nok ikke sendt deg julekort.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Årsak er at de vet at mine tidligere svigerforeldre er nysgjerrige og liker å høre hvordan det går med meg og livet mitt

Man kan godt like å høre hvordan det går med moren til sine barnebarn, uten å være nysgjerrig i negativ forstand.  

Hvis du pleier å skrive om hva som har hendt i året som gikk, synes jeg du skal nevne det på en naturlig måte, for eksempel at du i år skal feire julaften med barna og nyttår med kjæresten (eller noe annet som stemmer med virkeligheten). Du trenger ikke utbrodere eller unnskylde det, bare skriv noe som er sant og som passer naturlig sammen med det andre du skriver.

Min egen mann sendte julekort til sin ekssamboers foreldre så lenge de levde. Han skrev vel bare "god jul og godt nyttår", ikke noe personlig (sånt må jeg skrive hvis det skal bli noe av), men det var jo bilder av barna våre på kortene i mange år.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et julekort og sendte. Jeg skrev at jeg hadde funnet meg en mann og skrev som vanlig en liten oppdatering om årets høydepunkter og året som var gått. Det er noe de bør bli glad for å høre. For de vet at deres sønn gikk fort videre og fikk kone og barn. Og som dere sier: det må være kjekt å høre at jeg er også lykkelig. Det var barna våre som ønsket at jeg skulle fortelle om dette. Besteforeldrene har spurt litt og vært Nyskjerrige om jeg hadde funnet ny mann osv. Så nå fikk de svaret.  

Jeg synes at det er kjekt at de engasjerer seg. Og regner med at de ønsker meg alt godt i livet:) 

Anonymkode: 2b096...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, da, at de sender julekort! Helt enig med forantalende at det er helt fint å få fram at du har ny partner, men gjerne at det flettes inn på en naturlig måte i fortellingen om hva dere har gjort eller skal gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, morsan skrev:

Så hyggelig, da, at de sender julekort! Helt enig med forantalende at det er helt fint å få fram at du har ny partner, men gjerne at det flettes inn på en naturlig måte i fortellingen om hva dere har gjort eller skal gjøre. 

Jeg vet ikke om det var rett skrevet men jaja. Jeg gjorde det på min måte selv om det hørtes mulig ut som om jeg skrøt veldig. 

Jeg skrev at jeg hadde funnet en mann. Og fortalte litt om ting som jeg følte de ville være nysgjerrig på å høre om i og med at de har noe til felles med han. 

Jeg skrev om han for å vise dem at jeg er lykkelig nå og at mitt liv er gått videre. De vet at jeg tok bruddet tungt. Og jeg ville bare vise av god mening at jeg har det bra nå. De har spurt barna mye om jeg hadde funnet en osv. De hadde hørt ryktene på forhånd men nå fikk jeg fortelle det selv. Det er så mange år siden det var slutt at dette skulle ikke være et problem. Det er 10 år siden bruddet. Og hvem ville tro at jeg satt i 10 år og håpet på å få han tilbake .. Så jeg følte for å fortelle noe gledelig om at livet mitt har gått videre siden den gang og at jeg er lykkelig. 

Anonymkode: 2b096...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...