Gå til innhold

Å aldri føle seg bra nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så slitsomt og skaper så mange vansker. Vondt. 

Flere som har det slik? Jeg er ekstrem. 

Vet man ikke skal måle seg med andre osv, men det er ikke lett å ikke  tro på det når det sitter i marg og sjel. Klarer det innimellom, men veien er lang. 

Anonymkode: 735a6...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig sjelden synes jeg at ens forestillinger tanker og fantasier om andre  og en selv tilogmed er særlig riktige tror jeg. Spesielt disse man ser i perioder i media. Husker jeg så en av disse stor politikerene på gata under et valg en gang. Vedkommende  så helt annerledes ut i virkeligheten enn på TV.  Mennesker rundt oss behøver ikke være helt som vi tror og  tenker om vi gir relasjoner tid og ressurser og ikke er så andre til å felle verdi dommer. .Enkelte mener det er derfor vi trenger  en religiøs tro på en måte  når vi kjenner på egen og andres mindre behagelige sider. Det kan se ut som alle andre har det så lett. Det er nok veldig sjelden tror jeg.

Sånn er det med en selv også tror jeg. Vi har vel alle noen i livet som vi husker mer enn andre og da ofte veldig positivt. Kanskje kjenner vi oss litt igjen og la  følgelig ikke være så håpløse.

Anonymkode: 3898d...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer konkret hva jeg mener er at om man hadde " superblikk" eller " droneblikk"  og kunne " sveipe over den ganske verden" så tror jeg man ville se at folk har det ikke likt i livene sine. Utad og fasade kan være noe ganske annet kanskje men virkeligheten noe annet. Selv mennesker man kanskje har trodd har vært de mest omsorgsfulle for sine barn har kanskje ikke vært dette. Mennesker også i vår tid har krigsopolevelser bak seg som er uforståelig for selv de nærmeste. Det er vanskelig å sammenlikne seg med andre som kanskje har hatt et helt annet utgangspunkt å levet et helt annet liv. Men det betyr ikke at vi ikke skal ha like muligheter i livene våre og at loven ikke skal dømme oss diskriminerende. Nå er jeg for strenge straffer for alle avvik fra normer og regler og jeg er heller ikke for at kvinner eller menn skal presses inn i roller eller yrkesroller eller utdanningsløp de ikke selv ønsker seg eller føler " er dem". Men vår tid har mye større effektivitetskrav og vår virkelighet mye annerledes så jeg tror mange opplever mye press fra " storsamfunnet"  og kanskje også familien som kan være helt urealistiske krav og forventninger og det kan kanskje være vanskelig å finne seg selv oppi alt dette og ikke bare slite seg ut tror jeg.

Anonymkode: 3898d...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber både bevisst og ubevisst med dette nesten hele tiden. Det er et inngrodd mønster hos meg som følge av min fortid. 

Idag la jeg merke til at jeg har begynt å tørre å vise litt følelser overfor andre, dvs jeg  tør å liksom være litt til bry for andre ved å slippe folk litt inn på meg. Jeg føler meg ikke så lite verdt at jeg ikke er verdt å bruke tid på. 

Er det noen som ser en sammenheng i temaet og det jeg skriver her? 

Anonymkode: 735a6...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...