Gå til innhold

Har dere merket mye problemer med tenner kanskje relatert til medisinbruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en del år side var jeg hos tannleg/ tannpleier for å undersøke om sykdom. Hun tok en slags prøve på innsiden av kinnet men kunne ikke gi noe svar på om det var tannsykdom eller ikke. Min mor sa alltid at problemer med tenner skyldes for lite frukt i kosten. Hun tenkte kanskje mest på egne erfaringer stakkar.

Jeg har vært så  uheldig å bli utsatt for ting som berørte tenner og har også merket ganske mye plager og betennelser opp gjennom årene. Dermed har jeg trukket en del tenner men jeg har helt til holdent mine egne tenner.

Har dere merket noe i forhold til tenner og psykiske ting?

Anonymkode: a203c...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg passer på ellers å spise variert kost da jeg tror mest på det. Har også merket mye munntørrhet og angst når jeg våkner om morgenen at enda fler skal ha falt ut. Men tenker ikke gå til noen tannlege om jeg så ble tvunget til det.

Anonymkode: a203c...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rett og slett Fisherman´s, evt. tyggegummi. Så jeg har ikke hatt problemer med tenna selv om jeg tidvis blir tørr i munnen. Det være seg pga nerver eller medisiner. Trenger ikke disse dyre preparatene (som Xerodent) de har på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingen fare så lenge man får om ikke annet beholde " hoggtennene sine" tenker jeg. Jeg har ikke vært fullt så heldig som deg men har kanskje vært mer rammet. Ikke lett å vite.

Anonymkode: a203c...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg har ikke merket noe, men har gjort tannlegen oppmerksom på at jeg bruker medisiner som gjør meg tørr i munnen, så hun passer på og sier fra hvis hun ser tegn til at noe kan være galt. Det er vanlig å få resept på ekstra sterk fluortannkrem hvis en har anlegg for å få hull i tennene på grunn av medisinbruk. Det har ikke vært et problem for meg så langt, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...