Gå til innhold

Svart/brun utflod som nå har gått over til svak blødning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente ,19 år.

Jeg hadde mensen for to uker siden. Ca 11 dager etter mensenslutt fikk jeg litt brun utflod, men tenkte ikke mye over det da jeg får det noen ganger for eksempel i de siste dagene i mensensyklusen,noe som er normalt. Nå fikk jeg dette som sagt 11 dager etter sist mensen. Dette har pågått i TO-TRE dager og jeg får mørkebrun utflod som også kommer i store slimete klumper. Har blitt mer med tiden,ikke så mye at jeg trenger tampong, men bare truseinnlegg.Det er også litt rødt i slimet, men for det meste mørkebrunt. Kommer mest om morgningen og midt på dagen.Har noen ganger litt rar følelse og litt murringer rett under magen som kan minne på det jeg får før mensen.Har også hatt litt ubehag på høyre og venstresiden i underlivet, men ikke ofte og som regel om kveldene.Skal ikke ha mensen før om 8 dager ca. ETTER disse 2-3 dagene med brun utflod fikk jeg rød blødning og jeg trodde dette var en veldig tidlig mens selvom den kom veldiiiig tidlig. Men jeg har null magesmerter noe som er veldig uvanlig for meg, og blødningene er veldig små i forhold til det jeg får til vanlig. Nå må jeg bruke innlegg i truss.Går ikke på noen prevensjonsmidler og har aldri gjort det. Har hatt samleie tidligere men nå har det gått 2-3 mnd siden sist. Tok livmorshalskreftsprøyte i 7. Klasse også, bare for info:) Skulle også egentlig forskyve mensen denne måneden med primolut, men nå aner jeg ikke om dette er en mellomblødning eller mensen og om primolut kan tukle mer med syklusen min om jeg tar de før jeg egentlig forventet mensen denne måneden som er 23 ca.

Anonymkode: 6edfb...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ut fra tidspunktet kan det være 'eggløsningsblødning' som oppstår fordi østrogennivået er spesielt høyt rett før eggløsning. Ved eggløsning kjenner noen kvinner litt smerte. Hvis det fortsetter med blødning inn i neste syklus, så synes jeg at du skal få en sjekk for å utelukke andre mulige årsaker til mellomblødning som f.eks. polypper eller infeksjon.

Vennlig hilsen Mette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...