Gå til innhold

Kuttet kontakten etter overgrep, men sliter med å bli fri.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble mishandlet og misbrukt av en person i nær familie, og etter heftig drama fikk jeg kuttet kontakten.

Vi har så mange felles bekjente at jeg likevel hører ting om personen. Det er ikke lett å «viske ut en person» når det er slik.

Jeg sliter med å få ro. Personen har flere ulike personlighetsforstyrrelser, og personen har gjort meg ille. Jeg har ikke gjort noe ille tilbake. Annet enn å kutte kontakten, da. Og ved å gjøre det, har jeg liksom ødelagt personens liv. Og alt er snudd på hodet.

Personen føler seg sviktet av meg. Dermed føler jeg meg som en sviker. Personen lider pga at jeg kuttet kontakt. Derfor føler jeg meg slem. Personen lever destruktivt pga at jeg kuttet kontakt, og jeg føler skyld. Personen er skuffet over meg, og jeg føler jeg har gjort noe veldig galt.

Og dermed har jeg ikke blitt fri. Selv om jeg vet at personen har manipulert meg og utøvd vold mot meg som barn, er det jeg som blir stående som syndebukk. Og det gjør SÅ jævlig vondt 😢

Anonymkode: d79e1...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dermed har jeg ikke blitt fri. Selv om jeg vet at personen har manipulert meg og utøvd vold mot meg som barn, er det jeg som blir stående som syndebukk. Og det gjør SÅ jævlig vondt 😢

Anonymkode: d79e1...ac2

Vedkommende manipulerer deg fremdeles voldsomt. Ikke noe av det vedkommende gir inntrykk av er din skyld. Ingenting! Alt er ene og alene vedkommedes egen skyld, men som mange overgripere legger h*n skylden på offeret sitt.

Ta vare på deg selv, prøv å gi f** i vedkommende og si til deg selv at alt vedkommende sier er blank løgn for å redde sitt eget skinn. Pass på deg selv og prøv å gjøre ting som er gode for deg selv, det trenger ikke være så store ting, men små ting i hverdagen. *klem*

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble mishandlet og misbrukt av en person i nær familie, og etter heftig drama fikk jeg kuttet kontakten.

Vi har så mange felles bekjente at jeg likevel hører ting om personen. Det er ikke lett å «viske ut en person» når det er slik.

Jeg sliter med å få ro. Personen har flere ulike personlighetsforstyrrelser, og personen har gjort meg ille. Jeg har ikke gjort noe ille tilbake. Annet enn å kutte kontakten, da. Og ved å gjøre det, har jeg liksom ødelagt personens liv. Og alt er snudd på hodet.

Personen føler seg sviktet av meg. Dermed føler jeg meg som en sviker. Personen lider pga at jeg kuttet kontakt. Derfor føler jeg meg slem. Personen lever destruktivt pga at jeg kuttet kontakt, og jeg føler skyld. Personen er skuffet over meg, og jeg føler jeg har gjort noe veldig galt.

Og dermed har jeg ikke blitt fri. Selv om jeg vet at personen har manipulert meg og utøvd vold mot meg som barn, er det jeg som blir stående som syndebukk. Og det gjør SÅ jævlig vondt 😢

Anonymkode: d79e1...ac2

Det at personen lever destruktivt fordi du har kuttet kontakt, er bare en måte å manipulere deg på. Det er da ikke din skyld at personen lever destruktivt. Det å legge skylden på deg er bare en måte å holde deg nede.

Skjønner at dette gjør vondt, men du både bør og må slutte med å se deg selv som syndebukk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...