Gå til innhold

Det er noe som ikke stemmer med meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hva det er, men kort oppsummert har jeg noen symptomer som bekymrer meg litt. Hvis noen kjenner seg igjen, eller tror de vet hva det kan være, kom gjerne med innspill. Lover å ikke ta det som "diagnose" eller noe. Prøver bare å bli litt klokere. 

1) Jeg har to depresjoner hvert år. Har hatt det siden jeg kom i puberteten. Nå er jeg i tjueårene. Depresjonene kommer alltid på samme tid. I november og i juni. Det varer i ca. to måneder og går over like plutselig som det kom. 

2) Jeg sliter ofte med søvnen. Enten med innsovning, eller med tidlig oppvåkning. 

3) I blant får jeg hallusinasjoner. Enten syn eller hørsel. Det er en viss sammenheng med stress. 
Mye å gjøre på skolen eller jobben = mer plaget av hallusinasjoner. Mye inntrykk - kan gi meg hallusinasjoner. Kan ha en uke uten noen, men så er jeg f.eks på byen med venninner. Jeg drikker ikke, røyker ikke og bruker ikke rus. Men etterpå kan jeg få hallusinasjoner. Det er som om bråk og støy + mye inntrykk gjør hjernen min overstimulert, og utløser hallusinasjoner. Jeg vet alltid at det er DET det er. I blant er hallusinasjonene på "avstand" og jeg ignorerer de, og holder på med mitt. I blant kan det komme litt vel nære, bli overveldende, og jeg reagerer med f.eks sterk frykt. Dette bekymrer meg for tiden. Men jeg tror ikke det er schizofreni. 

I blant føler jeg at jeg er på kanten til å miste grepet, og jeg er redd for at det skal skje en dag. Jeg lurer veldig på hva det kan være. Har liksom ikke inntrykk av at dette er noe alle lever med. 

Anonymkode: 55bfd...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.12.2018 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på hva det er, men kort oppsummert har jeg noen symptomer som bekymrer meg litt. Hvis noen kjenner seg igjen, eller tror de vet hva det kan være, kom gjerne med innspill. Lover å ikke ta det som "diagnose" eller noe. Prøver bare å bli litt klokere. 

1) Jeg har to depresjoner hvert år. Har hatt det siden jeg kom i puberteten. Nå er jeg i tjueårene. Depresjonene kommer alltid på samme tid. I november og i juni. Det varer i ca. to måneder og går over like plutselig som det kom. 

2) Jeg sliter ofte med søvnen. Enten med innsovning, eller med tidlig oppvåkning. 

3) I blant får jeg hallusinasjoner. Enten syn eller hørsel. Det er en viss sammenheng med stress. 
Mye å gjøre på skolen eller jobben = mer plaget av hallusinasjoner. Mye inntrykk - kan gi meg hallusinasjoner. Kan ha en uke uten noen, men så er jeg f.eks på byen med venninner. Jeg drikker ikke, røyker ikke og bruker ikke rus. Men etterpå kan jeg få hallusinasjoner. Det er som om bråk og støy + mye inntrykk gjør hjernen min overstimulert, og utløser hallusinasjoner. Jeg vet alltid at det er DET det er. I blant er hallusinasjonene på "avstand" og jeg ignorerer de, og holder på med mitt. I blant kan det komme litt vel nære, bli overveldende, og jeg reagerer med f.eks sterk frykt. Dette bekymrer meg for tiden. Men jeg tror ikke det er schizofreni. 

I blant føler jeg at jeg er på kanten til å miste grepet, og jeg er redd for at det skal skje en dag. Jeg lurer veldig på hva det kan være. Har liksom ikke inntrykk av at dette er noe alle lever med. 

Anonymkode: 55bfd...46a

Du skulle gå til fastlegen. Det er sikkert veldig slitsom å har det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal be om å få en utredning for dette. Livet kan bli hardt for deg hvis dette fortsetter uten at du har noen «verktøy» å ta av. Så lenge hverdagene er ok virker det som du klarer deg men hva skjer når du kommer i livskriser? Det bekymrer meg litt kjenner jeg. Jeg har hatt hallusinasjoner pga ekstremt stress og depresjon, det forsvant når jeg fikk ro og hjelp til å skjerme meg fra en del ting. Bla måtte en nær person ta seg av all kommunikasjon med jobb da det var jobben som utløste mye av sykdommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...