Gå til innhold

Eggløsning og smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er en jente på 25 år med pcos syndromet. Med hjelp av letrozol har jeg endelig fått eggløsning her og nå. Clearblue viste positiv på fredag og igår lørdag. Har selvfølgelig hatt samleie. Igår ved 22 tiden fikk jeg kjenne på smerter jeg aldri har kjent på før. Det var stikkninger i mage/underlivet og det kjentes ut som underlivet skulle sprenge. Det varte i 2/3 minutter også ga det seg. Ved 01/02 i natt skjedde det samme. Jeg har googlet, men finner ingenting. Håper jeg kan få svar her 😊

Anonymkode: d742b...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så lett å stille diagnose uten å undersøke deg. Det kan ha vært utvikling av en eggstokk-cyste som har sprukket. Det kan gi en intens sterkt smerte som fort gir seg. Du har jo muligens ikke hatt eggløsning på en stund?

Være oppmerksom på at eggløsningstester kan gi feil utslag ved PCOS da hormonet LH som utløser eggløsningen kan være forhøyet ved PCOS. Det er LH som det testes for i eggløsningstesten.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...