Gjest store-frustrert Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei , situasjonen er som følger : Kjæresten min fikk prognosen sopp infeksjon, og så dukket det opp hos meg også under forhuden og med et irritert urinrør, som mest sannsynlig hadde sopp også. Fikk prikker som legen antok var sopp, etter at han hørte hva venninnen min hadde, og de gikk fort bort med Daktakort og en Diflukan (150mg) brukt sammen. Urinrøret ble bra igjen også. Brukte kremer 2 uker etter at symptomene gikk bort slik som anvist. Men så kom en tilbake, og irritasjonen i røret kom tilbake. Begynte så med kremen igjen og tok en Diflukan til, Prikken (soppen) forsvant, men irritasjonen i røret går ikke helt bort. Det eneste andre muligheten er HPV (som en tidligere kjæreste har hatt i ettertid), klamydia er testet negativ for 2 ganger. Kan Diflukan sammen med Daktakort med kortison fjerne symptomene fra HPV, eller fjerner de kun sopp. Hvis de kun fjerner sopp som antatt, er det jo garantert sopp, men den dukker opp igjen for andre gang. Kjæresten min strever enda mer med sopp. Melkesyre tabletter, Cannesten, og Diflukan fjerner bare smerten, men de dukker opp og opp igjen. Diflukanen er mest effektiv. Hun prøver nå youghert. Er det andre midler som kan hjelpe. Hun har nå hatt det siden November. Dette må jo kunne fjernes for gått. Takk for hjelpen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44598-svie-og-irritasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Diflucan og dactacort virker på sopp, men ikke på HPV. Noen personer er sterkt plaget av soppinfeksjon. Infeksjonen kan komme igjen og igjen. Det er ikke så mye mere å gjøre enn dere allerede har gjort. Eneste trøst er at det ofte er perioder man er mye plaget. Av en eller annen grunn blir man etter en periode mindre plaget. Ppille øker ofte soppinfeksjonsrisikoen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44598-svie-og-irritasjon/#findComment-169064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.