Gå til innhold

"Kastes" ut av huseier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en helg tilbake gikk jeg på en smell å konsumerte en god del narkotikum osv, har tydeligvis vært bråk og mye styr/ loking, dette med noen bekjente. Dette er da første gangen noe sånt skjer her jeg leier, har betalt husleien til faste tider ellers å oppført meg oppriktig. (Ikke bråk,konflikter osv).

Huseierne ville ha meg ut på dagen, å ga meg 3 dager, Ok, det kan jeg skjønne, men vi har en leiekontrakt der det står 1.måneders oppsigelsestid. De truer med å kaste ut tingene mine hvis jeg ikke drar denne onsdagen, heldigvis har jeg funnet ny kåk, så jeg flytter i morgen.

Men det er litt over 20 dager igjen av denne måneden, altså, ett par tusen kroner som jeg har betalt for en hel måned, hvis de vil ha meg ut før oppsigelstid har jeg vel krav på resten av mine penger for denne måneden? Hvorfor skal jeg disponere ut hele denne månede hvis de kaster meg ut før oppsigelsestid? Lurer litt på dette, jeg flytter ut onsdag uansett, kunne sikkert ha stått på mitt helt til måneden er ferdig, men nå er det ikke sånn.

Noen innspill?:)

Anonymkode: e591b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en helg tilbake gikk jeg på en smell å konsumerte en god del narkotikum osv, har tydeligvis vært bråk og mye styr/ loking, dette med noen bekjente. Dette er da første gangen noe sånt skjer her jeg leier, har betalt husleien til faste tider ellers å oppført meg oppriktig. (Ikke bråk,konflikter osv).

Huseierne ville ha meg ut på dagen, å ga meg 3 dager, Ok, det kan jeg skjønne, men vi har en leiekontrakt der det står 1.måneders oppsigelsestid. De truer med å kaste ut tingene mine hvis jeg ikke drar denne onsdagen, heldigvis har jeg funnet ny kåk, så jeg flytter i morgen.

Men det er litt over 20 dager igjen av denne måneden, altså, ett par tusen kroner som jeg har betalt for en hel måned, hvis de vil ha meg ut før oppsigelstid har jeg vel krav på resten av mine penger for denne måneden? Hvorfor skal jeg disponere ut hele denne månede hvis de kaster meg ut før oppsigelsestid? Lurer litt på dette, jeg flytter ut onsdag uansett, kunne sikkert ha stått på mitt helt til måneden er ferdig, men nå er det ikke sånn.

Noen innspill?:)

Anonymkode: e591b...0d3

Sånne ting er en av grunnene til at jeg leier ut gjennom utleiemegler, slik at de kan ta seg av det. 

Jeg ville hatt deg ut så raskt som mulig, men om de har lov til å kaste deg ut på så kort varsel, det tviler jeg på. 

Hva du skal betale avhenger vel av om noe ble ødelagt under narkorusen og om du sørger for å rengjøre den skikkelig før du flytter. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Sånne ting er en av grunnene til at jeg leier ut gjennom utleiemegler, slik at de kan ta seg av det. 

Jeg ville hatt deg ut så raskt som mulig, men om de har lov til å kaste deg ut på så kort varsel, det tviler jeg på. 

Hva du skal betale avhenger vel av om noe ble ødelagt under narkorusen og om du sørger for å rengjøre den skikkelig før du flytter. 

De har ikke lov til å kaste meg ut sånn nei, jeg har heller ikke ødelagt noe, alt er som det skal være. Men siden de nå kaster meg ut, hvorfor skal jeg da betale resten av måneden, jaja. Får prøve meg å se hva som skjer. Takk for svar:)

Anonymkode: e591b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke lov til å kaste meg ut sånn nei, jeg har heller ikke ødelagt noe, alt er som det skal være. Men siden de nå kaster meg ut, hvorfor skal jeg da betale resten av måneden, jaja. Får prøve meg å se hva som skjer. Takk for svar:)

Anonymkode: e591b...0d3

Det mener jeg du ikke skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det mener jeg du ikke skal. 

En annen ting. Du skal ha skriftlig oppsigelse. Er det bare noe de har gitt beskjed om muntlig, kan du risikere å få problemer med å få pengene tilbake. 

Du må ha bevis på at de kaster deg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

En annen ting. Du skal ha skriftlig oppsigelse. Er det bare noe de har gitt beskjed om muntlig, kan du risikere å få problemer med å få pengene tilbake. 

Du må ha bevis på at de kaster deg ut. 

Takk igjen, det skal jeg huske:)

Anonymkode: e591b...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk igjen, det skal jeg huske:)

Anonymkode: e591b...0d3

Om du bare har fått muntlig beskjed, anser jeg dette som en trussel og ikke en reel oppsigelse. 

Så lenge du har betalt husleia, trenger du ikke å flytte før du mottar skriftlig oppsigelse. De har ikke lov til å kaste deg ut på så kort varsel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husleienemda kan gi svar tror jeg om hvordan det er klokt å forholde seg. Også fri rettshjelp eller om du har et Obos medlemskap. Lykke til og håper at du klarer å unngå noe liknende om igjen.😊

Anonymkode: 758b9...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...