Gå til innhold

Kul i skjedeveggen.


Pepperkakehus

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 41 år. Har gått på ceracette i alle år og fulgt opp celleprøver. Sist jeg var til gynokologisk undersøkelse, så legen at jeg hadde uvanlig farge på livmortappen. Den var blålilla. Hun sa ikke noe mer om dette og prøvene var fine.

Jeg har nå oppdaget en hard glatt hul på str med en ert på skjedeveggen bakover. Den ligger litt under livmortappen. Den er ikke bevegelig. Når jeg står, kan den virke litt som en utposning som er hard inni. Når jeg ligger, kjennes den bare hard ut. Ingen leger har kommentert denne tidligere, og jeg kan ikke huske om den har vært der før. Har fått ny time, men ikke før 4 januar. Har født 2 barn for 12 og 8 år siden. 

Jeg kjenner på hele meg at jeg er bekymret for hva dette kan være, og føler meg kvalm av engstelse.

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For å gå rett på sak, så er kreftkuler i skjeden meget, meget uvanlig.

Fortykkelser i skjedeveggen kan være små godartede cyster, evt den godartede tilstanden endometriose.

En blålilla livmortapp har ikke noe med kulen  å gjøre. Det er vanlig ved graviditet, men det er utelukket hos deg, går jeg ut fra. Jeg vil ikke tillegge funnet/bemerkningen noen betydning.

Kos du deg i julen og ikke tenk mer på det du kjenner, men fint å få det avklart 4.januar så du ikke behøver å bekymre deg for lenge.

Gi tilbakemelding om funnet! takk.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...