Gå til innhold

Trygdejul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, så er jula straks her igjen. Godt at trygda kom tidlig, sånn at man har fått kjøpt inn trygderibbe, trygdebrus og trygdegodis. 

Og jammen meg fikk jeg også kjøpt meg en liten trygdenisse til pynt i vinduskarmen også! 

Jula trenger absolutt ikke å være så verst for oss som går på trygd :)

Hva har du brukt trygda di på så langt i desember, da? 

Anonymkode: 0b94d...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maling for å male kjøkken straks våren kommer. Mulig det blir lyseblått tak for å slippe å få " restemaling".Ser veldig frem til denne våren på alle måter.

Jeg har ikke helt klart å tilpasse meg min nå nye virkelighet ennå dessverre.  Min økonomi er mye begrenset( utover hva som selvsagt ligger i bolig) nå som jeg er blitt helt alene og menneskene jeg alltid kunne snakke med om alt er borte. Tenker mye på sykdommene de ble rammet av og  alt som skjedde de siste årene og hvorfor. Unner jeg meg noe ekstra nå så er det først og fremst i matveien. Vi er forskjellig og slik er jeg.Jeg er også klar over at det er kun vinnerene som blir igjen i dagens arbeidsmarked men jeg håper det skal bli bedre fremdeles. Ser også hvordan man bare blir mere å mere utsatt i alle sammenheng.

Jeg prøver nå å ta litt mindre medisin og sover mye bedre om natten nå. Men seponering og slikt gjør at jeg er usikker på hvor lenge det varer. Spesialisten dengang sa jeg hadde fikk en vedlikeholdsdose og det er jo flere år siden jeg snakket med han men jeg skal snakke mer med fastlegen på nyåret.  Men føler mere fred  og mindre skyldfølelse for feile valg i livet nå og dum oppførsel  men det har kanskje mye med høyere alder å gjøre Men det er veldig godt bare det å ikke ha noe " aktiv sykdom på gang" så jeg ser fremover og håper på en fredelig og god jul for alle.😊

Anonymkode: 0f632...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet de fleste julegavene i november så jeg har sirlig lagt penger i vent på januar. Jeg har også spart til NRK lisens som kommer ubeleilig i januar. Ellers er det greit jula snart kommer.

Anonymkode: 717b3...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så er jula straks her igjen. Godt at trygda kom tidlig, sånn at man har fått kjøpt inn trygderibbe, trygdebrus og trygdegodis. 

Og jammen meg fikk jeg også kjøpt meg en liten trygdenisse til pynt i vinduskarmen også! 

Jula trenger absolutt ikke å være så verst for oss som går på trygd :)

Hva har du brukt trygda di på så langt i desember, da? 

Anonymkode: 0b94d...ab2

Trygdejul høres koselig ut.

Trygdt og godt. 

Anonymkode: 8a6c6...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så er jula straks her igjen. Godt at trygda kom tidlig, sånn at man har fått kjøpt inn trygderibbe, trygdebrus og trygdegodis. 

Og jammen meg fikk jeg også kjøpt meg en liten trygdenisse til pynt i vinduskarmen også! 

Jula trenger absolutt ikke å være så verst for oss som går på trygd :)

Hva har du brukt trygda di på så langt i desember, da? 

Anonymkode: 0b94d...ab2

Min midlertidige trygd etter utgifter er dedikert til å spises opp av inflasjonen på bankkonto med lav rente.:ph34r: 

Kan nok hende jeg spandere på meg en midlertidig-trygde-fjordland på julaften om jeg skal ta'n helt ut. Vi får nesten bare se hva som skjer tror jeg ;) 

God jul uansett da vennen ❤️

Anonymkode: ad4c7...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, AnonymBruker said:

Trygdejul høres koselig ut.

Trygdt og godt. 

Anonymkode: 8a6c6...1cd

Mer u-trygdt vil jeg tro..

Anonymkode: 9abc3...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge kjøleskapet er stappfullt av iskald trygde-kokka, blir det nok årnings, vel.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Anonymkode: 3222c...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Så lenge kjøleskapet er stappfullt av iskald trygde-kokka, blir det nok årnings, vel.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Anonymkode: 3222c...f6e

Du er heldig som har sikret deg et lager av trygde-Cola. Vanskelig å få fatt på her på Oslos beste vestkant, dessverre. Blir vel til at jeg må ta til takke med Champagne i år også. *Sukk*

Men trygde-Cola skal da ikke avkjøles! Den skal nytes lunken! 

Anonymkode: 9abc3...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig som har sikret deg et lager av trygde-Cola. Vanskelig å få fatt på her på Oslos beste vestkant, dessverre. Blir vel til at jeg må ta til takke med Champagne i år også. *Sukk*

Men trygde-Cola skal da ikke avkjøles! Den skal nytes lunken! 

Anonymkode: 9abc3...7f4

Lunken trygde-Cola, det skulle tatt seg ut. 🙄

Anonymkode: 3222c...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge later jeg som at desembertrygda ikke har kommet enda. Mulig jeg brukte 90 kr av den i sta, men ellers later jeg som den kommer i morgen. Da slipper jeg huske på at trygda må holde en uke ekstra. Jeg satte 4000 kr inn på sparekonto, for det er omtrent det jeg fikk ekstra pga halv skatt. Akkurat nå får jeg ikke det helt til å stemme. Tror ikke jeg trekkes 8000 i skatt normalt. Men det spiller ingen rolle. De er på sparekonto og forhåpentligvis klarer jeg meg greit uten å måtte bruke mer penger enn normalt. Det faste beløpet settes som vanlig inn på regningskonto. Det går automatisk. Skal til tannlegen i morgen. Hvis jeg ikke har hull, kan det hende jeg spanderer på meg en julebrus på glassflaske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk følger nøye med i lokalavisene og raser rundt etter de beste tilbudene på hva de trenger har jeg inntrykk av uansett trygd eller ikke. Sist jeg var i en butikk kom det en kar å spurte de som jobbet der om tilbudsvarer på brus. De i butikken hadde ikke rukket å sette varene i hyllene enda engang. Hadde inntrykk han kom fra en helt annen bydel nettopp for dette tilbudet og ingenting annet. Dette har jeg hørt mange snakke om på bussen også. Veldig mange reduserer kostnadene på alt de kan på alle måter når de ikke har noe jobb og kanskje minimale ytelser. Mangevsykler lange veier om vær og føre er tilstede.

Anonymkode: 0f632...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har egentlig råd til ei gulltann du da? En bekjent av meg på åttitall hadde flere kjøpt i utlandet. Han samlet opp gamle aviser på postkontoret og tok med til sin far på sykehjemmet husker jeg.

Anonymkode: 0f632...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kaster ikke folk fra seg mer enn de må tror jeg. Gamle aviser kan for eksempel nyttes til så mangt.😊

Anonymkode: 0f632...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag kaster ikke folk fra seg mer enn de må tror jeg. Gamle aviser kan for eksempel nyttes til så mangt.😊

Anonymkode: 0f632...f01

Folk kaster mat som aldri før.

https://www.dinside.no/okonomi/nordmenn-kaster-426-kilo-spiselig-mat-hver-i-aret---disse-er-verstinger/70328333

Anonymkode: 3222c...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk følger nøye med i lokalavisene og raser rundt etter de beste tilbudene på hva de trenger har jeg inntrykk av uansett trygd eller ikke. Sist jeg var i en butikk kom det en kar å spurte de som jobbet der om tilbudsvarer på brus. De i butikken hadde ikke rukket å sette varene i hyllene enda engang. Hadde inntrykk han kom fra en helt annen bydel nettopp for dette tilbudet og ingenting annet. Dette har jeg hørt mange snakke om på bussen også. Veldig mange reduserer kostnadene på alt de kan på alle måter når de ikke har noe jobb og kanskje minimale ytelser. Mange sykler lange veier om vær og føre er tilstede.

Anonymkode: 0f632...f01

Jeg tror ikke du skal tolke det at folk utnytter de priskrig-tilbudene på julevarer som de store matvarekjedene opererer med, som et tegn på at de lever på sultegrensen. Her i landet er det jo mye av de samme varene på Rema som på Meny, så konkurransen om folks julemat-handel dreier seg mye om pris. Og har man for eksempel en ungeflokk som ønsker seg julebrus, er det ikke så rart om man ønsker å kjøpe den til dumpingpris i stedet for fullprisen som har blitt ganske høy pga. sukkeravgiften, selv om man hadde overlevd med normalprisen også.

Og så er det noen få som er fiksert på sparing og tilbud hele året og gladelig kjører lange omveier av den grunn. Dette er vanligvis ikke de som sliter mest økonomisk, men som liker følelsen av å ha gjort et kupp.

Jeg følger selv ganske godt med på tilbudene fra matkjedene, men vi har mange av butikkene tett opptil oss. Derfor er det enkelt å utnytte det som virkelig er gode tilbud på varer vi vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke så lett i dag i noen yrkesgrupper tror jeg. Det er mye derfor vi er har  slikt arbeidsmarked som vi nå opplever. Godt vi fremdeles har støttetiltak til de som faller mellom alle stoler og lite tilknytning til arbeidslivet har og kanskje veldig få rettigheter i systemet.

Anonymkode: 0f632...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke glemme at alle kan bli syke også alvorlig syke. En på jobben der jeg var hadde alltid en trillebår ferdig pakket stående i entreen i tilfelle noe skulle komme uforutsett på. Ikke dumt råd. Et lite nett med det nødvendige er hva ambulansen foretrekker tror jeg. Helst slike litt store papirposer. Har jeg sett flere ganger når jeg har hjulpet andre. Kaotiske sykesituasjoner er jo alltid vonde og det har vært så mange de seneste årene. Synd man ikke kan få mere helhetlige helsestatus også på godt voksne mennesker. Men forstår igrunn at ikke det er lett.

Anonymkode: 0f632...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...