Gå til innhold

Blødning uke 7


AbbA37

Anbefalte innlegg

Hei! Er gravid med IVF, fryseforsøk. Da jeg var i uke 6 fikk jeg en moderat blødning (friskt blod, uten klumper, men ganske rødt i toalettet og på papir. Gikk over til brunlig spotting utover dagen). Fikk UL neste dag, 6+5 hvor det ble påvist to embryo med hjerteslag. 

Har hatt brunlig utflod i etterkant, og i dag -en uke etter første blødning - skjer det samme igjen. Frisk blødning, men det vedvarer ikke. Renner ut når jeg sitter på toalettet. Ingen klumper, men tydelig friskt blod.

er av og på øm over symfysen, men ikke direkte vondt.

Jeg bruker 6 mg progynova og 800 mg progesteronstøtte daglig, da dette er fryseforsøk med nedregulering i forkant. I tillegg bruker jeg 40 mg Klexane daglig.

Kan medisineringen føre til disse blødningene?

Er det en begynnende SA/MA? (Men som holdes igjen pga store mengder tilført progesteron).

Kan tvillingsvangerskap gi økt blødningsfare såpass tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg forstår din bekymring, men jeg har dessverre ikke praktisk erfaring med IVF. Så ta mine svar med en klype salt.

  • Jeg kan ikke se at nevnte legemidler skal kunne forklare blødningene.
  • Progesteron virker avslappende på livmoren, men kan sannsynligvis ikke stoppe en igangværende abort
  • Tvillingesvangerskap øker alle komplikasjoner i et svangerskap. Ble det satt inn to egg?

Det beste vil være å få en ny ultralyd, kanskje få det avklart før juledagene setter inn?

Lykke til, vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, ja skal ringe privat gynekolog i morgen.

det ble satt inn to egg, så det var to fostersekker.

Hadde et lite håp da jeg fikk se hjertelyd, men nå er jeg jammen ikke sikker lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...