Gå til innhold

Avhengig av nesespray og gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så tett i nesen og har vært det LENGE... jeg bruker Zymelin da dette skal være greit for gravide og prøver å ikke spraye mer enn 3-4 ganger til dagen. Men jeg syns det er ubehagelig og er redd for påvirkningen til barnet (selv om alle sier det ikke påvirker fosteret med så små mengder og så lokalisert område) og er redd for min egen nese men det er rett og slett uaktuelt å ikke bruke det. Får ikke puste gjennom nesen og det påvirker hele dagen min om jeg ikke får puste gjennom nesen. Det jeg lurer på er,kan legen min skrive ut noe alternativ til nesespray? Jeg mener ikke saltvann,har prøvd det og det funker overhodet ikke. 

Anonymkode: bf0e7...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Dette står i Legemiddelhåndboken:

Xylometazolin

Ingen holdepunkter for at bruk av slimhinneavsvellende nesedråper/nesespray medfører risiko for fosteret

Det må da være helt klart at det er trygt å bruke. Jeg som gynekolog kan ikke noe om nesespray.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Dette står i Legemiddelhåndboken:

Xylometazolin

Ingen holdepunkter for at bruk av slimhinneavsvellende nesedråper/nesespray medfører risiko for fosteret

Det må da være helt klart at det er trygt å bruke. Jeg som gynekolog kan ikke noe om nesespray.

Vennlig hilsen Mette

Ok tusen takk for svar ☺️

Anonymkode: bf0e7...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...