Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med mediene (smitteeffekter)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/ostfold/fant-synal-i-banan-kjopt-pa-coop-1.14348231

Etter at mediene har skrevet masse om hvordan noen i Australia puttet nåler i jordbær, har mediene nå klart å spre denne "trenden" til Norge også. Supert.... Hva skal vi gjøre med mediene som skaper slikt, de rapporterer ikke bare nyheter, de skaper dem. (ja vet jeg bidrar også ved å skrive dette men uansett,,,) gjennom smitteeffekter. Dette ser vi godt i USA hvor de etter å ha hatt en skoleskyting med mye medieoppmerksomhet øker sannsynligheten for en ny en veldig i tiden etterpå. 

Finnes det noen løsning, eller er det bare slikt at vi må leve med at mediene skaper uønskede hendelser ? Å sensurere pressen kan jo skape problemer andre veien også selvsagt, er ikke lett...

Kjør debatt !

Anonymkode: 1d74e...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer virkelig på hva som skjer oppe i hodene på folk som går rundt og stikker nåler i maten andre skal spise. Det skulle fått oppleve selv å få nåler i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guffent. Hva feiler det folk som gjør sånt?

Og... Når det gjelder media, så er det klart at de mest brutale sakene dessverre trekker mere publikum enn de mer trivielle. Det selger, og det skaper en utrygghet som driver en til å lese. Jeg fikk litt den fellingen at jeg må sjekke neste gang jeg spiser banan... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...