AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Er det slik att man bør presse seg til å gjennomføre det man ikke liker uansett? Og hva med oss som har andre hoveddiagnoser, som feks min schizofreni? Skal vi også gjennomføre tvinge oss til å gjøre det vi frykter? For å ta ett eksempel, så sluttet jeg å kjøre bil, fordi jeg gjorde noen feil, som jeg personlig ble veldig lei meg for, og klarte ikke få "godfølelsen" igjen når jeg kjørte bil. Bare redsel og feil fokus. Burde jeg presset meg til å fortsette? Eller var det riktig å slutte? Jeg fikk panikkangst, og bekymringsangst. Jeg merker at mitt handlingsrom blir mindre, pga frykt jeg har. Anonymkode: 28aa4...cca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 Ja, en bør presse seg. Men det er noen unntak: Om du er så redd at du blir en farlig bilfører, må du ta hensyn til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 Del Skrevet 19. desember 2018 25 minutter siden, kupton skrev: Ja, en bør presse seg. Men det er noen unntak: Om du er så redd at du blir en farlig bilfører, må du ta hensyn til det. Ok, takk for svar Jeg sluttet å kjøre, fordi jeg var så redd. Og det kunne jo blitt farlig i og med at jeg mistet "feelingen" for det. Anonymkode: 28aa4...cca 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillegutt_80 Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 (endret) du bør akseptere og kjempe imot. Ikke gi etter for angst. Endret 20. desember 2018 av lillegutt_80 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow ledbetter Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Det spørs litt hva det er. I alle fall for meg. Ting folk gjør som strengt tatt ikke er nyttig verken for meg selv eller andre dropper jeg lett. Andre ting presser jeg meg til å gjennomføre fordi det er nødvendig, og prøver å gjøre det på en måte som er minst mulig slitsom. For eksempel å handle når det ikke er masse folk i butikkene. Det er vel mest snakk om angstkontroll, ikke at jeg blir kvitt den, men hvis jeg hadde snodd meg unna absolutt alt, hadde det sikkert blitt verre når jeg først måtte. Samtidig som det blir verre hvis jeg "hopper i det" som folk sier. Idiotisk uttrykk, forresten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Man skal ikke presse for mye. Flere pauser er akseptabel syns jeg. Å har angst koster mye krefter og dwt må tankes opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.