AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 Del Skrevet 20. desember 2018 Jeg har vært på to jobbinterjuer denne uken. Jeg har vært plaget med svimmelhet, ved stress eller når jeg kjenner meg nervøs. Det er ganske pinlig når svimmelheten kommer foran andre mennesker. Jeg forsøker å late som om alt er greit. På begge jobbinterjuene følte jeg for å besvime. Men latet som ingenting å kom meg ut fra interjuene uten at jeg tror at de merket til problemet. Noen som har vært plaget med dette? Og hva gjør du for å motvirke svimmelheten? Anonymkode: dab73...c83 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soletti Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Det har jeg slitt mye med i mange situasjoner. Det som har hjulpet er å venne kroppen av med å være i stress hele tiden. Jeg har ingen oppskrift på det. Det er en lang prosess men jeg har lest en del bøker om stress og de har vert til hjelp. Det å bli kjent med hva stress er og hvorfor det oppstår, hva skjer i kroppen rent fysisk og biologisk. Hvis jeg skal anbefale en lettlest bok så er det «Gjengangere» av Jacobsen og Jacobsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 5 timer siden, Soletti skrev: Det har jeg slitt mye med i mange situasjoner. Det som har hjulpet er å venne kroppen av med å være i stress hele tiden. Jeg har ingen oppskrift på det. Det er en lang prosess men jeg har lest en del bøker om stress og de har vert til hjelp. Det å bli kjent med hva stress er og hvorfor det oppstår, hva skjer i kroppen rent fysisk og biologisk. Hvis jeg skal anbefale en lettlest bok så er det «Gjengangere» av Jacobsen og Jacobsen. Takk for svar/ og gode råd. Jeg er veldig plaget av det. Men forsøker å stresse ned. Men det er veldig vanskelig i en hektisk hverdag. Jeg er veldig nervøs over å ikke være bra nok/ flink nok. Og det gir nok denne svimmelhet. Anonymkode: dab73...c83 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow ledbetter Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Jeg har vært nær ved å besvime når jeg har hatt panikkangst, men ikke av "normalt" stress. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Anbefaler denne - både bok og CD (om noen har CD-spiller lenger...): https://www.tanum.no/_stress-andries-j-kroese-9788203228681?gclid=CjwKCAiAu_LgBRBdEiwAkovNsGmO6kgIHWgFXDXsZqFQ8ypAN8n20rSI4tp3WiXYQo4iOvS2g_c7bRoCwqkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Skulle ønske jeg hadde kjent til mindfulness tidligere. Jeg hadde lignende plager som du i yngre alder uten å ane hva det kom av eller hva jeg evt. kunne gjøre med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soletti Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 10 timer siden, yellow ledbetter skrev: Jeg har vært nær ved å besvime når jeg har hatt panikkangst, men ikke av "normalt" stress. Jeg tenker vi snakker om unormalt stress, den type stress som sitter i kroppen hele døgnet. Stress er blitt et utvannet begrep, det dreier seg ikke om å ha mye å gjøre men mangel på kontroll og når man har mangel på kontroll og får mye som skal skje samtidig blir det veldig mye vanskeligere enn om man bare har mye å gjøre. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 Jeg var svimmel i hele går pga stress og slitenhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 58 minutter siden, MxxM skrev: Jeg var svimmel i hele går pga stress og slitenhet. Det har jo ikke mye å gjøre med panikkangst. Det er annerledes. Svimmel kan har så mye årsaker at det er umulig å si hva det kommer av. Ved ts starter er det helt annerledes. Når en ikke kan fungere i hverdagen skulle vekommende gå til legen ellers er det helt vanlig å besvimme. Av og til forventer vi for mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 2 minutter siden, Betti 11 skrev: Det har jo ikke mye å gjøre med panikkangst. Det er annerledes. Svimmel kan har så mye årsaker at det er umulig å si hva det kommer av. Ved ts starter er det helt annerledes. Når en ikke kan fungere i hverdagen skulle vekommende gå til legen ellers er det helt vanlig å besvimme. Av og til forventer vi for mye. Ok. Beklager. Bare se bort fra svaret mitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 12 minutter siden, MxxM skrev: Ok. Beklager. Bare se bort fra svaret mitt. Du må ikke beklage. Svaret ditt kanskje hjelper ts og. Godt jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 1 time siden, MxxM skrev: Jeg var svimmel i hele går pga stress og slitenhet. Det kommer nok av at man er utmattet og stresset. 20 minutter siden, Betti 11 skrev: Det har jo ikke mye å gjøre med panikkangst. Det er annerledes. Svimmel kan har så mye årsaker at det er umulig å si hva det kommer av. Ved ts starter er det helt annerledes. Når en ikke kan fungere i hverdagen skulle vekommende gå til legen ellers er det helt vanlig å besvimme. Av og til forventer vi for mye. Jeg har hatt det samme før. Tror legen vil si at det er stress, og jeg kjenner det kommer i stressende situasjoner. Men det er viktig å ta det på alvor for slik skal det ikke være. Jeg forsøker å stresse ned først og fremst. Dersom det ikke gir seg så vil jeg kontakte legen om det. Anonymkode: dab73...c83 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti 11 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer nok av at man er utmattet og stresset. Jeg har hatt det samme før. Tror legen vil si at det er stress, og jeg kjenner det kommer i stressende situasjoner. Men det er viktig å ta det på alvor for slik skal det ikke være. Jeg forsøker å stresse ned først og fremst. Dersom det ikke gir seg så vil jeg kontakte legen om det. Anonymkode: dab73...c83 Vent ikke for lenge. Jeg ignorerte symtomene og alt det endte i en depresjon og angstlidelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yellow ledbetter Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 12 timer siden, Soletti skrev: Jeg tenker vi snakker om unormalt stress, den type stress som sitter i kroppen hele døgnet. Stress er blitt et utvannet begrep, det dreier seg ikke om å ha mye å gjøre men mangel på kontroll og når man har mangel på kontroll og får mye som skal skje samtidig blir det veldig mye vanskeligere enn om man bare har mye å gjøre. Ja, jeg tror du har rett. Det er sånt som kan bygge seg opp over tid. Folk reagerer jo ulikt fysisk på sånne belastninger. Jeg blir ekstremt fort stressa, og før jeg fikk medisin var jeg det omtrent alltid. Jeg hadde en sånn kronisk "stressknute" i mellomgulvet, og måtte konsentrere meg for å puste rolig når det var på det verste. Men svimmel har jeg som sagt ikke blitt uten at det var panikk involvert. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillegutt_80 Skrevet 22. desember 2018 Del Skrevet 22. desember 2018 (endret) Jeg tror det er relativt vanlig å bli svimmel av denne type stress. Jeg blir f.eks. stresset og nervøs hvis jeg sitter på venterommet hos tannlegen. Da blir jeg svimmel Endret 22. desember 2018 av lillegutt_80 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 På 22.12.2018 den 14.11, lillegutt_80 skrev: Jeg tror det er relativt vanlig å bli svimmel av denne type stress. Jeg blir f.eks. stresset og nervøs hvis jeg sitter på venterommet hos tannlegen. Da blir jeg svimmel Det kommer mye når jeg tenker på det. Og når jeg har det hektisk. Anonymkode: dab73...c83 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.