Gå til innhold

Nok en vond jul :(

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid blitt såret av familien min (forelder og søsken). I går innså jeg at det beste for meg er å ikke ha noe med dem å gjøre. Det er tøft, men jeg orker ikke mer. 

Jeg håpet denne jula skulle bli fin. Det så ut til å gå riktig vei. Det gikk virkelig fremover. Så skjer det ting som velter alt. 

Det blir en vond jul i år også :( 

Anonymkode: 61b8a...b1d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446038-nok-en-vond-jul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Man går på tøfler rundt disse personene i håp om å bli godtatt og likt. Står og logrer med halen, og godtar altfor mye, selv om de er ufine og noen ganger direkte slemme! Svelger kamel på kamel... Håper hele tiden at ting vil endre seg til det bedre, men så innser man på nytt og på nytt at det ikke vil endre seg.

Jeg har brutt med familien min i alle fall tre ganger... Men det er ikke lett å opprettholde bruddet. Når mor ringer med silkemyk stemme og tilsynelatende virker omsorgsfull og snill igjen, så gir jeg etter. For ønsket om å bli godtatt og elsket er så stlørre enn min kampvilje og selvtillit til å stå i valget. 

Jula for tre år siden var siste gangen jeg brøyt med dem. Da ble jeg beskyldt for å ha vært hjemme hos dem og stjålet ting og tang. Jeg som ikke har nøkkel en gang til huset deres. Og det jeg liksom skulle ha stjålet var et par simple duker! Skjønner ikke hvordan jeg skulle hatt mulighet til det. Dessuten hadde jeg nok tatt noe mer verdifullt om jeg skulle ha stjålet noe! Men stjeling er overhodet ikke noe jeg driver med! 

Jeg vet aldri når det "smeller" igjen. Så går rundt og et nervøs blant dem i tilfelle de finner noe nytt å ta meg for, som jeg ikke har hatt til hensikt. 

Helt ærlig så mener jeg at jeg hadde hatt det bedre om jeg hadde klart å bryte med dem, og stå for valget mitt! Men jeg er dessverre for svak. Jeg håper du er sterkere enn meg, og klarer å bryte. For det er ikke verdt å ha en helseskadelig familie! 

Ønsker deg en fin jul til tross for vanskelighetene som har oppstått. Så håper jeg at du kan klare å se sannheten og løsningen! 

Anonymkode: d5d05...490

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446038-nok-en-vond-jul/#findComment-3881889
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Man går på tøfler rundt disse personene i håp om å bli godtatt og likt. Står og logrer med halen, og godtar altfor mye, selv om de er ufine og noen ganger direkte slemme! Svelger kamel på kamel... Håper hele tiden at ting vil endre seg til det bedre, men så innser man på nytt og på nytt at det ikke vil endre seg.

Jeg har brutt med familien min i alle fall tre ganger... Men det er ikke lett å opprettholde bruddet. Når mor ringer med silkemyk stemme og tilsynelatende virker omsorgsfull og snill igjen, så gir jeg etter. For ønsket om å bli godtatt og elsket er så stlørre enn min kampvilje og selvtillit til å stå i valget. 

Jula for tre år siden var siste gangen jeg brøyt med dem. Da ble jeg beskyldt for å ha vært hjemme hos dem og stjålet ting og tang. Jeg som ikke har nøkkel en gang til huset deres. Og det jeg liksom skulle ha stjålet var et par simple duker! Skjønner ikke hvordan jeg skulle hatt mulighet til det. Dessuten hadde jeg nok tatt noe mer verdifullt om jeg skulle ha stjålet noe! Men stjeling er overhodet ikke noe jeg driver med! 

Jeg vet aldri når det "smeller" igjen. Så går rundt og et nervøs blant dem i tilfelle de finner noe nytt å ta meg for, som jeg ikke har hatt til hensikt. 

Helt ærlig så mener jeg at jeg hadde hatt det bedre om jeg hadde klart å bryte med dem, og stå for valget mitt! Men jeg er dessverre for svak. Jeg håper du er sterkere enn meg, og klarer å bryte. For det er ikke verdt å ha en helseskadelig familie! 

Ønsker deg en fin jul til tross for vanskelighetene som har oppstått. Så håper jeg at du kan klare å se sannheten og løsningen! 

Anonymkode: d5d05...490

Jeg synes du har god grunn til å bryte. Håper du klarer det en gang og blir sterk nok. Selv skal jeg bruke alle krefter jeg har på å være sterk nok og ikke vike. 

Jeg kommer til å avvise familien min fremover. Skal ikke svare på noe. Jeg ble så såret og lei meg i går, fikk nok. Det har pågått så lenge nå. Hadde min far visst hva som har foregått siden han døde hadde han reist seg i grava. 

Jeg skal også kutte ut Facebook så jeg slippper å være «vitne» til mye som foregår. Orker ikke mer.

Takk for at du tok deg tid til å svare. 

Anonymkode: 61b8a...b1d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446038-nok-en-vond-jul/#findComment-3881890
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...