Gå til innhold

Er det greit å gi psykologen komplimenter?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt å gå til psykolog og jeg har hatt to timer hos han til nå. Sist time sa han til meg at han ble så imponert over meg sist time (første gang jeg var hos han) fordi jeg tenker så klart. Han sa også at jeg var veldig lett å like. Jeg satt virkelig pris på det og jeg fikk lyst til å trekke frem det jeg synes er positivt ved han som behandler også, men jeg lurer på, er det greit av meg som pasient å gjøre det? 

Anonymkode: 4f27d...4da

Fortsetter under...

Det skader ikke å gi positive tilbakemeldinger. Inntrykket mitt er at behandlere ofte setter pris på å få tilbakemeldinger.  En gang sa jeg til psykiateren min at jeg hadde stor respekt for at han står på og er uredd for å teste ut ting. Han satte pris på det.  

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp begynt å gå til psykolog og jeg har hatt to timer hos han til nå. Sist time sa han til meg at han ble så imponert over meg sist time (første gang jeg var hos han) fordi jeg tenker så klart. Han sa også at jeg var veldig lett å like. Jeg satt virkelig pris på det og jeg fikk lyst til å trekke frem det jeg synes er positivt ved han som behandler også, men jeg lurer på, er det greit av meg som pasient å gjøre det? 

Anonymkode: 4f27d...4da

I terapi så er temaet _din_ situasjon/problemer/personlighet, inklusive relasjonen til din behandler og andre. Du kan gjerne gi tilbakemeldinger som handler om hvordan du opplever hva som skjer i timene, inklusive at du for eksempel synes at psykologen møter deg på en god måte. Å gi komplimenter som ikke er relevante for deg som skjer mellom dere i timene, kan fort bli ganske kleint. 

Anonymkode: ab656...4d2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...