Gå til innhold

Jeg har gitt opp nå

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen grunn til å kjempe lenger. Jeg har kjempa og slitt for mye lenge. Alt er i grus nå. Familie, venner, hobby, økonomi. Ser ingen grunn til å fortsette å presse meg på jobb for å klare meg økonomisk heller. Hele lønna går til gjeld. 

Jeg vil takke alle her inne for råd og støtte jeg har fått. Det er dessvere ikke mer å gjøre. 

Ps. Jeg skal ikke ta livet mitt - er ikke det jeg sier om noen tror det. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446049-jeg-har-gitt-opp-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

♥️ 

Vet at alt kan se mørkt ut nå. Men ofte så ordner sånne ting seg etterhvert. Det er en lang vei og gå. Men så lenge du klarer å finne et ørlite flik av håp, så kanskje ting blir bedre med tiden? Prøv å være snill mot deg selv. Jeg heier på deg! Håper du klarer å se det gode i de små tingene. Vet det er vanskelig, men det er ALDRI for sent. Har du noen du kan snakke med? 

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive til deg denne gangen, siden jeg ikke vet hva som har skjedd. Men jeg kan minne om at 22. desember er en dag svært mange føler seg mislykket 😞

Husk at det ikke er din mor og dine søsken som er viktigst å "tilfredsstille", men din egen kjernefamilie. Håper dere kommer gjennom julen uten for mye stress og for mange "pliktløp".

Ønsker deg og dine en god ferie og alt godt for 2019 🎄 

Takk for svar. Ville bare ha en fin jul i år og gledet meg for første gang på mange år - det så så lovende ut pga mange store fremskritt den siste tiden. Jeg har bl.a bekjempet sosial angst og hatt det bra som følge av det. Så skjer det ting som sårer meg så mye og får meg til å minnes vonde ting og raserer alt.

Jeg skal jobbe nesten hele jula. Får bare akseptere at jula ble ødelagt i år også, og forsøke å gjøre en større innsats neste år så jeg kan kose meg sammen med familien neste jul. Jeg klarer nemlig ikke å kose meg med familien heller når jeg har det vondt - jeg blir fjern og utafor og får bla ikke med meg det de sier. 

Endret av Gjest

Jeg føler med deg. 😕 Ingen skal behøve å ha det vondt i jula. Ikke ellers heller selvfølgelig. Men har man det vondt forsterkes det jo ofte ved høytider. Håper du får noen fine øyeblikk om ikke annet. Hvis du prøver å tenke at julaften egentlig bare er en vanlig dag, kanskje det kunne ha hjulpet? Så blir ikke forventningene og presset på å ha det bra så stort. 

Annonse

1 minutt siden, Pingvin skrev:

Jeg føler med deg. 😕 Ingen skal behøve å ha det vondt i jula. Ikke ellers heller selvfølgelig. Men har man det vondt forsterkes det jo ofte ved høytider. Håper du får noen fine øyeblikk om ikke annet. Hvis du prøver å tenke at julaften egentlig bare er en vanlig dag, kanskje det kunne ha hjulpet? Så blir ikke forventningene og presset på å ha det bra så stort. 

Det er sant. Jeg skal heldigvis jobbe mye. Jobb er medisin for vonde følelser.  Har to fridager, og da skal jeg bort. 

1 time siden, MxxM skrev:

Det er sant. Jeg skal heldigvis jobbe mye. Jobb er medisin for vonde følelser.  Har to fridager, og da skal jeg bort. 

Det er sant. Det er noe med å få tankene over på noe annet. Jeg tror du kommer deg gjennom det her. :) Klem

4 timer siden, MxxM skrev:

Jeg ser ingen grunn til å kjempe lenger. Jeg har kjempa og slitt for mye lenge. Alt er i grus nå. Familie, venner, hobby, økonomi. Ser ingen grunn til å fortsette å presse meg på jobb for å klare meg økonomisk heller. Hele lønna går til gjeld. 

Jeg vil takke alle her inne for råd og støtte jeg har fått. Det er dessvere ikke mer å gjøre. 

Ps. Jeg skal ikke ta livet mitt - er ikke det jeg sier om noen tror det. 

Når du er fortvilet, så har du alltid følelsen av at absolutt alt som kan gjøres er gjort og at ingenting kommer til å bli bra. Når du får samlet deg litt igjen, så opplever du heldigvis at ting ikke er fullt så umulig. Når det er sagt, så er det selvfølgelig svært belastende om du både har store økonomiske vansker og problemer i familien. 

Håper julen kan bli god innimellom alt annet. 

7 timer siden, frosken skrev:

Når du er fortvilet, så har du alltid følelsen av at absolutt alt som kan gjøres er gjort og at ingenting kommer til å bli bra. Når du får samlet deg litt igjen, så opplever du heldigvis at ting ikke er fullt så umulig. Når det er sagt, så er det selvfølgelig svært belastende om du både har store økonomiske vansker og problemer i familien. 

Håper julen kan bli god innimellom alt annet. 

Ja, jeg sliter. Det blle for mye for neg på fredag pga et søsken som behandler meg dårlig. Jeg badde bestilt blomster til familien til jul, og det ble ikke godt mottatt for å si det sånn, da ble jeg lei meg. 

Det er flere som ser hvor dårlig behandlet jeg blir - også mine «barn».

Endret av Gjest
1 time siden, MxxM skrev:

Ja, jeg sliter. Det blle for mye for neg på fredag pga et søsken som behandler meg dårlig. Jeg badde bestilt blomster til familien til jul, og det ble ikke godt mottatt for å si det sånn, da ble jeg lei meg. 

Å oppleve at en gave blir dårlig mottatt, er svært sårende. Det virker som om storfamilien din er dårlig på å verdsette gode ting du prøver å gjøre for dem. Håper du etter hvert klarer å ikke la opplevelsen ta så mye plass. 

13 minutter siden, frosken skrev:

Å oppleve at en gave blir dårlig mottatt, er svært sårende. Det virker som om storfamilien din er dårlig på å verdsette gode ting du prøver å gjøre for dem. Håper du etter hvert klarer å ikke la opplevelsen ta så mye plass. 

Ja, det er ganske utrolig. Hadde skjønt det om jeg hadde oppført meg dårlig, men det har jeg ikke gjort - tvert om.

Jeg har også gjort mye for mine foreldre oppigjennom årenes løp.

I tillegg får jeg det tidvis gnidd inn på Facebook hvor flinke de er og holder meg utenfor. 

Endret av Gjest
Gjest Maggie55

Jeg vet ikke om jeg er helt på jordet nå ,men jeg har fått opplevelsen av en del jeg har sett du har skrevet at problemer du har har med jobben din å gjøre og forholdene der. Jeg husker fra da jeg var innenfor i arbeidslivet at jeg siste tiden sleit hardt med nedbemanningssignaler og kommunikasjonen med spesielt enkelte andre kolleger. Det er lett å ikke se klart at vi ofte sliter med så forskjellig i livet og i " toppede" situasjoner som diskusjon om ferieavvikling og hvem som jobbet mellom jul og nyttår i fjor er ofte fjoråret helt glemt om det så enn er notert i exellark. Enkelte mennesker lar også sin frustrasjon altfor lett gå ut over mennesker de selv ikke ser som " passende" av utseende eller sivil status og er man sårbar får man kanskje mye forsterkninger i sine egne symptomer og blir kanskje både ergelig og sint og blir enda mer " outet". Selv verneombudet kan vise seg å være en stor skuffelse. Hva man kan gjøre i en litt " kaotisk" arbeidssituasjon er vanskelig å si. I dagens marked er det enda vanskeligere er mitt inntrykk. Det eneste måtte være å få en sterk allianse med psykiateren sin eller behandleren sin for å kunne ta opp problemstillinger underveis med en person som vet litt om hva akkurat du står i både på jobb og hjemme kanskje og ikke feiltolker og overdriver hva du sier. At du har noen på ditt lag liksom.

Det med å være fraværende i hjemsituasjon for meg hadde ofte bakgrunn i at jobbtingene dukket opp og kværnet rundt selv i en liten "fillejobb "som jeg hadde statusmessig. Eneste rådet jeg har er å ikke gjøre brå og impulsive skift. Man kan bare virke vinglete for omgivelsene og " situasjonen og det store bilfdet" av tingene og " fakta" kan være annerledes og føles bedre allerede den dag imorgen. Man må ikke gi slipp på håpet tror jeg bare selv om vi ofte sliter med så forskjellig og ikke alltid ser noe felles mål engang.

Håper du klarer å få en så god jul med deg og dine som du kan.😊

Annonse

Nicklusheletida
4 timer siden, MxxM skrev:

Jeg skulle ønske du ble sint i steden for å føle at verden raser sammen når du opplever slikt. 

Selv ble jeg sint på storfamilien i går . Jeg hadde invitert de til kl 14.00 til gløgg, pepperkaker og gavebytting. Klokka ble 14.30 og ingen hadde dukket opp. 

Da skrev jeg en samlet melding til alle på facebook der hvor jeg skrev incitasjonen. Den lød slik : - Ja, så sitter vi her og venter da. Klokka er 14.30 og ingen har dukket opp. Ingen har heller gitt beskjed. Denne familien trenger OPPDRAGELSE ! Det handler om å respektere andre. 

Det ble hyggelig når de dukket opp. Jeg er ikke sint lenge om gangen, men jeg sier i fra når folk ikke oppfører seg. I familien min er det takhøyde for det. De blir ikke lett fornærmet.  Det synes jeg du skal gjøre også. Din familie mangler også oppdragelse. Det er de som ikke oppfører seg. 

Gjest Maggie55

Vi tenker på deg i denne tunge tida og håper du får nødvendig kraft og styrke.denne jula og kontakter en kompetent hjelpeinstans om du føler tingene snører seg til. Det er kjempeviktig å ta sånne diffuse signaler fra kropp og følseslivet sitt seriøst så tidlig som mulig tror jeg før at hjelpen kan bli vendepunkt til bedre situasjon. Det er også mulig i en viss grad å gå utenom sin egen kommune tror jeg hvis der er få muligheter der man selv bor.

Gjest Maggie55

Det er ikke alt det er like lett å snakke om til alle. Alle i hjelpeapparet har ikke alltid like god forståelse for det er min opplevelse og erfaring. Kjempeviktig å finne rett lege derfor tror jeg. Samtidig er det kjemvanskelig ofte. Slik tror jeg det er blitt mange steder.

Håper det går bra for deg videre i systemet du bruker og fremfor alt en innholdsrik og god jul😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...