Gå til innhold

Ivf og blødning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har skrevet til deg tidligere. Jeg er 39 år og holder på med ivf. På mitt siste fryseforsøk (i naturlig syklus) fikk jeg menstruasjon åtte dager etter innsett (av en blastocyst). En helt vanlig menstruasjon som varte i fem dager. Av en eller annen grunn fikk jeg for meg å ta en test på dag 5 av menstruasjon. Den var positiv. Klinikken ville vente med å ta blodprøve, denne ble tatt 18 dager etter innsett og viste hcg på 25. Altså positiv den også, men alt for lavt i forhold til antall dager siden innsett. Kontrollprøven var synkende. Alt dette er helt greit. Men nå i dag, to dager etter siste blodprøve, har jeg fått menstruasjon på nytt igjen. Kun to uker siden forrige menstruasjon/blødning. Kan du forklare hvordan det går an å få menstruasjon to ganger og med denne positive gravidtetstesten imellom? Som sagt var menstruasjonen for to uker siden helt vanlig, både i mengde og antall dager. 

Anonymkode: 9f796...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Rett før  eggløsningen produseres mye østrogen som kan påvirke livmorhalsen så det blir blødning. Det gir mye mindre blødning enn vanlig menstruasjon. Eggløsningen skjer ca. 14 dager før neste menstruasjon. Jeg kan ikke forklare den positive graviditetstest som annet enn rester etter forrige graviditet.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...