Gå til innhold

Hvordan skrive en smertedagbok?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, kupton skrev:

Aller enklest kan du gjøre det med tre tall.

Maks smerte i løpet av døgnet (0 - 10)

Gjennomsnittlig smerte i løpet av døgnet (0 - 10)

Prosent av døgnet du hadde smerter over en viss grense f.eks. 4

Jeg skal også skrive hva jeg gjørde og hva jeg følte. Hvordan få det oversiktlig? Kan jeg skrive det som en slaks tabelleform?

Jeg førte en slik dagbok ut i fra samme mal som Kupton foreslår. Ang følelser og tanker skrev jeg det bare helt stikkordsmessig på slutten av dagen. Men det er ikke noen fasit. Om man tenker det er oversiktlig å ha alt i en tabell, så er jo det helt greit. 

Akkurat nå, FjellOgDalar skrev:

Jeg førte en slik dagbok ut i fra samme mal som Kupton foreslår. Ang følelser og tanker skrev jeg det bare helt stikkordsmessig på slutten av dagen. Men det er ikke noen fasit. Om man tenker det er oversiktlig å ha alt i en tabell, så er jo det helt greit. 

Tusen takk. Har ingen hode for det. Jeg har kosentrasjonsvansker og da blir det ekstra kompisert. Har en riktig godt jul.

Annonse

Jeg bruker en app på iPhone som egentlig er til loggføring av eggløsning og menstruasjon. Den har en haug med symptomer som jeg kan velge i. Der krysser jeg ut hver dag jeg har smerter eller stress ol. (Jeg har fibromylgi). I tillegg har jeg en dagbok-app med kode hvor jeg skriver stikkord og tallfester graden av smertene. Veldig enkelt og greitt i bruk. 

23 timer siden, Soletti skrev:

Jeg bruker en app på iPhone som egentlig er til loggføring av eggløsning og menstruasjon. Den har en haug med symptomer som jeg kan velge i. Der krysser jeg ut hver dag jeg har smerter eller stress ol. (Jeg har fibromylgi). I tillegg har jeg en dagbok-app med kode hvor jeg skriver stikkord og tallfester graden av smertene. Veldig enkelt og greitt i bruk. 

Jeg har inge i phone men ellers takk. Har en godt jul.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...