Gå til innhold

P-sprøyte for sent tatt


Mama2018

Anbefalte innlegg

Har nå regnet på når jeg tok sprøyta sist er 3 sprøyta jeg har tatt nå siden jeg begynte I august tok jeg sprøytene 16 

Så 3 mnd senere skulle jeg også tatt den  Men ble i glemmeboka og jeg tok den den 22!  Har følt meg dårlig, sånn graviditets symptomer som

  Dårlig matlyst

Fysen på noe godt

Kvalm

Metallsmak i munn

Vondt i hode

Ofte svimmel

Brått sykt sulten og tørst

Flyr mer på do enn jeg pleier 

Blir veldig fort trøtt 

Og får vondt i korsryggen når jeg går mye

Føler ofte jeg er sånn "rar i magen" pågått en stund  Har da gått med hodepine 1 uke føre dette ble bare akutt den kvelden..(desember) Var på legevakten den 13 desember for å få noe mot hodepina fikk en voltaren sprøyte som jeg kjente i korsryggen som menssmerter det var da jeg fattet mistanke om det!

Kan jeg være gravid? 

Og når kan jeg teste positivt?

Husker ikke når jeg har hatt sex.. Har fast partner og en sønn på 11 mnd  Har fått skyggestreker på en test  Så dro til legen den 18 da var det negativ test på hcg og urin  Tror dere jeg kjente eggløsningen?  Og kan jeg da være gravid i tidlig stadie siden jeg fortsatt har symptomene???   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke at en forsinkelse med p-sprøyte på 6 dager har noen betydning for sikkerheten. Du har tatt en graviditetstest d.18. desember som var negativ. Du kan for en sikkerhets skyld ta en ny test om en uke eller to.

Vennlig hilsen Mette

PS lurt å sette mobilalarmen på så du ikke glemmer neste sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg tror ikke at en forsinkelse med p-sprøyte på 6 dager har noen betydning for sikkerheten. Du har tatt en graviditetstest d.18. desember som var negativ. Du kan for en sikkerhets skyld ta en ny test om en uke eller to.

Vennlig hilsen Mette

PS lurt å sette mobilalarmen på så du ikke glemmer neste sprøyte.

Skal ta en test iløpet av denne uken som kommer, ja bytta telefon.. så hadde alarm.. men sånn det er med glemsk hjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Du kan gjerne ta sprøyten litt tidligere enn etter 3 måneder, hvis det skulle passe bedre. Hilsen Mette

Takk ser etter neste testene er tatt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...