AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 Skrevet 24. desember 2018 Jeg har nylig vært innlagt på psykiatrisk akuttmottak og i journalen min derfra står det flere ulike tentative diagnoser. Jeg begynte for to uker siden i behandling hos psykolog på psykiatrisk poliklinikk og i januar skal vi begynne med utredning. Det jeg lurer på er hvor lang tid vil det ta å få stilt en diagnose? Eventuelt for å finne ut at jeg ikke har noen diagnose? Anonymkode: ba338...17e 0 Siter
tiny88 Skrevet 24. desember 2018 Skrevet 24. desember 2018 Hvor lang tid er vel individuelt, kommer også ann på diagnosen. Jeg ble utredet for bp2 over ett 2 måneders opphold på lukket avdeling, det er mange spørsmål og timer hos psykologen, tro meg. Nå vet jeg ikke hva du skal utredes for heller. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 24. desember 2018 Skrevet 24. desember 2018 Det er nok svært individuelt. For noen kan man stille en bipolar-diagnose på stedet, mens det for andre er det mer komplisert. Har man mange symptomer som peker i flere retninger, vil det være mer utfordrende å stille diagnose(r) raskt. Det er uansett lurt å være tålmodig. Å hoppe til første og beste konklusjon er ikke alltid lurt. I sær om den skulle omfatte noe du absolutt ikke kjenner deg igjen i. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.