Gå til innhold

P-stav og ofte blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt inn p-stav i mars 2018. Mensen stoppet helt opp. Men i oktober kom den tilbake, ikke normalt men ekstremt. Jeg får mensen, blør en uke. Så noen dager opphold å så er det ny mensen. Sån har det holdt på. Jeg blør svært ofte med andre ord. Et eksempel er at jeg ble ferdig med mensen for 6 dager siden, idag kom den tilbake. Er dette normalt? Har vurdert å ta ut p-staven om dette vil fortsette. 

 

Og ved mensen, kan man bli veldig trøtt og slapp? Jeg har også dem siste to dagene begynte å grine for ingenting. 

 

Mvh en frustrert 25 åring. Ikle gravid!

Anonymkode: eafce...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det kommer endring i blødningsmønsteret er det lurt med en underlivsundersøkelse for å utelukke andre årsaker til de rikelige blødninger. Tretthet, slapphet og dårlig humør kan være en bivirkning av p-staven. Kom det helt fra starten etter innsettingen eller bare nå de siste to dagene? Humørendringer er en bivirkning som gjerne kommer helt fra starten og blir mindre etter hvert.

Hva er normalt med p-stav? Ca en tredel får rikeligere blødninger, en tredel merker blødninger omtrent som før, og siste tredel opplever mindre eller ingen blødning. Med tiden blir det mindre blødning.

Jeg vil anbefale undersøkelse hos fastlegen med måling av blodprosenten og underlivsundersøkelse. Det er dessverre ikke noe man kan gjøre for å minske blødningene, men se det an.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...