Gå til innhold

Går man på Nav så får man 100 prosent jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med det? 

Jeg pratet med noen i omgangskretsen min. De sa at jeg bør gå rett på Nav siden jeg har søkt jobber, vært på interjuer og ikke fått jobb. Jeg har en halv stilling. Men de forklarte at Nav vil gi meg 100 prosent stilling i en slik situasjon. De har jobb til alle som er i 50 prosent stilling. Hvis det er slik så virker det veldig bra. Men jeg har aldri trodd det var slik. Jeg står registrert i Nav men jeg har ikke gått ned på kontoret i møte med de ennå. 

Det sies at alle i Norge som vil jobbe får så mye jobbing de vil ha. Jeg klarte ikke helt å tro på det disse personene i min omgangskrets sa. Men det kan jo være tilfelle, men det var vanskelig å tro...... 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med det? 

Jeg pratet med noen i omgangskretsen min. De sa at jeg bør gå rett på Nav siden jeg har søkt jobber, vært på interjuer og ikke fått jobb. Jeg har en halv stilling. Men de forklarte at Nav vil gi meg 100 prosent stilling i en slik situasjon. De har jobb til alle som er i 50 prosent stilling. Hvis det er slik så virker det veldig bra. Men jeg har aldri trodd det var slik. Jeg står registrert i Nav men jeg har ikke gått ned på kontoret i møte med de ennå. 

Det sies at alle i Norge som vil jobbe får så mye jobbing de vil ha. Jeg klarte ikke helt å tro på det disse personene i min omgangskrets sa. Men det kan jo være tilfelle, men det var vanskelig å tro...... 

Anonymkode: 1fade...b66

Det tviler jeg på, men det skader ikke å prøve.

Anonymkode: 83928...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en halv stilling. Men de forklarte at Nav vil gi meg 100 prosent stilling i en slik situasjon. De har jobb til alle som er i 50 prosent stilling.

Jeg vet ikke så mye om NAV, men jeg vet at det i noen bransjer, spesielt i helsevesenet, er store problemer med ufrivillig deltid, f.eks. ved at man får én stilling på 20% og en annen på 35% og må fylle opp de resterende 45% med ustabile ekstravakter.

Jeg synes det virker usannsynlig at alle disse kunne fått full stilling ved å melde seg på NAV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med det? 

Jeg pratet med noen i omgangskretsen min. De sa at jeg bør gå rett på Nav siden jeg har søkt jobber, vært på interjuer og ikke fått jobb. Jeg har en halv stilling. Men de forklarte at Nav vil gi meg 100 prosent stilling i en slik situasjon. De har jobb til alle som er i 50 prosent stilling. Hvis det er slik så virker det veldig bra. Men jeg har aldri trodd det var slik. Jeg står registrert i Nav men jeg har ikke gått ned på kontoret i møte med de ennå. 

Det sies at alle i Norge som vil jobbe får så mye jobbing de vil ha. Jeg klarte ikke helt å tro på det disse personene i min omgangskrets sa. Men det kan jo være tilfelle, men det var vanskelig å tro...... 

Anonymkode: 1fade...b66

Du er blitt feilinformert. NAV sitter ikke med muligheten til å gi alle som ønsker det en 100 % stilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Du er blitt feilinformert. NAV sitter ikke med muligheten til å gi alle som ønsker det en 100 % stilling. 

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ønsket det så hadde jeg hatt en 100 prosent stilling. Jeg følte meg rar når de sa det. Var en som var uenig i det. For det virker ikke så enkelt. 

NAV har kontakt med bedrifter i arbeidslivet og kan gi folk praksis i bedriftene. Men jeg har ingen tro på at de bare tildeler meg det, bare fordi jeg kun har 50 prosent stilling. 

Vi hadde en samtale om dette med å ha to jobber samtidig. De mente at dersom jeg fortalt på jobbinterjuer at jeg ville kombinere to jobber så var det også lettere å få dekket opp de 50 prosentene jeg mangler, men jeg har fått erfare at de vil ha meg på 50 prosent og at de vil at jeg skal si opp den andre jobben. I min bransje er det mye 50 prosent og deltidsjobber. Venner av meg sa at det hadde de ingen tro på. De mener at det var enkelt å få tak i så mye jobbing som man ville om man bare ville. Men for meg har det vært vanskelig. 

Jeg står registrert i NAV, og jeg skal forsøke å ta en samtale med dem selv om de skrev i forrige melding at de ser ikke nødvendighet i å sette igang noen hjelpetiltak pga jeg har en 50 prosent stilling. Jeg ønsker 100 prosent, men jeg tror det er vanskelig å bare få tildelt en jobb fra NAV. 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med det? 

Jeg pratet med noen i omgangskretsen min. De sa at jeg bør gå rett på Nav siden jeg har søkt jobber, vært på interjuer og ikke fått jobb. Jeg har en halv stilling. Men de forklarte at Nav vil gi meg 100 prosent stilling i en slik situasjon. De har jobb til alle som er i 50 prosent stilling. Hvis det er slik så virker det veldig bra. Men jeg har aldri trodd det var slik. Jeg står registrert i Nav men jeg har ikke gått ned på kontoret i møte med de ennå. 

Det sies at alle i Norge som vil jobbe får så mye jobbing de vil ha. Jeg klarte ikke helt å tro på det disse personene i min omgangskrets sa. Men det kan jo være tilfelle, men det var vanskelig å tro...... 

Anonymkode: 1fade...b66

Hvor lenge har du søkt jobber for å dekke de resterende 50? Innen hvilken bransje søker du (er det relatert til nåværende arbeid eller søker du generelt). Hva er årsaken til avslagene (og hvor stopper det- ved selve søknaden eller i intervjurundene)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med det? 

Jeg pratet med noen i omgangskretsen min. De sa at jeg bør gå rett på Nav siden jeg har søkt jobber, vært på interjuer og ikke fått jobb. Jeg har en halv stilling. Men de forklarte at Nav vil gi meg 100 prosent stilling i en slik situasjon. De har jobb til alle som er i 50 prosent stilling. Hvis det er slik så virker det veldig bra. Men jeg har aldri trodd det var slik. Jeg står registrert i Nav men jeg har ikke gått ned på kontoret i møte med de ennå. 

Det sies at alle i Norge som vil jobbe får så mye jobbing de vil ha. Jeg klarte ikke helt å tro på det disse personene i min omgangskrets sa. Men det kan jo være tilfelle, men det var vanskelig å tro...... 

Anonymkode: 1fade...b66

Hei

Kanskje de mener at du kan få hjelp til å omskolere deg, for bedre jobbmuligheter enn det ditt nåværende yrkesområde gir.

Min venn var utdannet tanntekniker, mistrivdes med det, og fikk hjelp i form av mange interessante kurser innenfor data og arkivering hos Nav, etter disse kurs fikk hun kompetanse nok til å søke jobb i et nytt felt og fikk raskt en jobb hun i dag trives godt med.

Jeg vet flere slike tilfeller, i tillegg gir de jobbsøkingskurs, og mye annet relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei

Kanskje de mener at du kan få hjelp til å omskolere deg, for bedre jobbmuligheter enn det ditt nåværende yrkesområde gir.

Min venn var utdannet tanntekniker, mistrivdes med det, og fikk hjelp i form av mange interessante kurser innenfor data og arkivering hos Nav, etter disse kurs fikk hun kompetanse nok til å søke jobb i et nytt felt og fikk raskt en jobb hun i dag trives godt med.

Jeg vet flere slike tilfeller, i tillegg gir de jobbsøkingskurs, og mye annet relevant.

Jeg skal forsøke å ta en prat med NAV over nyttår. Jeg har hatt 50 prosent stilling  pluss ekstra de siste 10 årene. Jeg er jo enig med en i omgangskretsen min om at jeg høres veldig lat og slapp ut som ikke har gjort så mye med det. Men det er det mange årsaker til. Men jeg har søkt mange jobber, og på interjuer får jeg høre at det er ekstremt mange søkere til stillingen, så det forklarer nok litt av årsakene til at det er vanskelig for meg. Skal ta en prat med NAV på nyåret, og undersøke om det er noe de kan hjelpe med. Tror lite på dett, men det kan jo skje ting. 

Takk for svar. 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV har praksisplasser ja, men det er nettopp det, praksis for å lære seg arbeidslivet. Noen av de i praksis hos oss får jobb i andre butikker, men det er folk uten jobb som har gåt å jobbsøkerkurs o.l.

Anonymkode: 85fca...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min erfaring. Politikere ved Nav burde virkelig ta ansvaret sitt synes jeg. Kun en fåtall jobber utlyses via fagsystemet har jeg fått opplyst. Den store hopen går gjennom venner og bekjente ( nettverk) eller lukkede betalinsfora. Slik tror jeg det henger sammen. Enkelte burde virkelig ta ansvar  Man holder bare folk for narr etter mitt syn.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 15.36, AnonymBruker skrev:

NAV har praksisplasser ja, men det er nettopp det, praksis for å lære seg arbeidslivet. Noen av de i praksis hos oss får jobb i andre butikker, men det er folk uten jobb som har gåt å jobbsøkerkurs o.l.

Anonymkode: 85fca...f65

Jeg kommer til å ta kontakt med nav å spørre om de har muligheter til å gi meg en praksisplass i noe jeg ikke har erfaring fra. Men jeg tviler på om jeg får det. Jeg har ikke den store troen på nav. 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder å forsøke seg frem. Jeg er litt utålmodig nå for jeg ønsker å få meg en god jobb. Men jeg føler at det er så vanskelig innen butikk. Så jeg håper at nav gir meg praksis innen noe annet slik at jeg kan jobbe med noe annet enn butikk. Hører at det er ca 250 til 700 søkere på jobbene som jeg søker på. 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt å prøve å henvende seg til NAV lokalt direkte. Enkelte bør ansvarliggjøres føler jeg også. Eneste informasjonsmulighet man har om ikke rike og velstående familie og venner.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV kan ikke bare gi deg en 100% stilling. Søker du på 100% stillinger, eller kun på stillinger som dekker det du mangler nå? Når det er så mange å velge mellom, er det mer attraktivt å ansette en som ikke har en jobb til. Den personen vil jo være mye mer fleksibel. Du kan jo også høre med NAV om de har noen kurs du kan ta for å få mer kompetanse og kanskje større mulighet for å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men der er flere 100% stillinger nå enn før. Det må antas å ha med gjeldende politikk å gjøre. Neppe et permanent trekk ved arbeidsmarkedet. Aldri tidligere vært det etter tilbud etterspørselsmodellen.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror arbeidsmarkedet fortsatt er veldig vanskelig for alle grupper fordi så mange jobber henger i en veldig tynn tråd i dag tror jeg.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror arbeidsmarkedet fortsatt er veldig vanskelig for alle grupper fordi så mange jobber henger i en veldig tynn tråd i dag tror jeg.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Jeg søker og søker. Jeg har kommet på noen intervjuer. Men stillingene er sjelden 100 prosent. Stillinger i butikk er ofte 50 prosent. Men allikevel så får jeg ikke jobb. De sier at de har ekstremt mange søkere. Hundrevis. 

7 timer siden, Trine skrev:

NAV kan ikke bare gi deg en 100% stilling. Søker du på 100% stillinger, eller kun på stillinger som dekker det du mangler nå? Når det er så mange å velge mellom, er det mer attraktivt å ansette en som ikke har en jobb til. Den personen vil jo være mye mer fleksibel. Du kan jo også høre med NAV om de har noen kurs du kan ta for å få mer kompetanse og kanskje større mulighet for å få jobb.

Jeg er enig. Når det er så mange å velge mellom som ca 300 personer så er det nok lettere å få jobb om man er fullstendig arbeidsledig. Jeg har en jobb. Men ønsker 80 prosent jobb fast. Men problemet er at det er vanskelig å få det...

Jeg skal gå til nav å høre om det er noe de kan hjelpe meg med slik at det blir lettere for meg å få jobb. Gjerne praksis i noe annet enn butikk. 

 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Ikke min erfaring. Politikere ved Nav burde virkelig ta ansvaret sitt synes jeg. Kun en fåtall jobber utlyses via fagsystemet har jeg fått opplyst. Den store hopen går gjennom venner og bekjente ( nettverk) eller lukkede betalinsfora. Slik tror jeg det henger sammen. Enkelte burde virkelig ta ansvar  Man holder bare folk for narr etter mitt syn.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Jeg tror at det er få personer som får jobb gjennom nav. Og jeg tror bekjentskap er nøkkelen til å få jobb, men jeg har desverre ingen bekjente som kan gi meg jobb. Vurderte nesten å ta småjobber på finn.no men jeg synes det er ubehagelig å gå hjem til fremmede å foreks vaske når det ikke er gjennom et firma. 

Anonymkode: 1fade...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søker og søker. Jeg har kommet på noen intervjuer. Men stillingene er sjelden 100 prosent. Stillinger i butikk er ofte 50 prosent. Men allikevel så får jeg ikke jobb. De sier at de har ekstremt mange søkere. Hundrevis. 

Jeg er enig. Når det er så mange å velge mellom som ca 300 personer så er det nok lettere å få jobb om man er fullstendig arbeidsledig. Jeg har en jobb. Men ønsker 80 prosent jobb fast. Men problemet er at det er vanskelig å få det...

Jeg skal gå til nav å høre om det er noe de kan hjelpe meg med slik at det blir lettere for meg å få jobb. Gjerne praksis i noe annet enn butikk. 

 

Anonymkode: 1fade...b66

Vær litt tydelig på at du ikke får ting til å gå rundt med kun 50% stilling og at du har søkt mange jobber, uten at det hjelper. Og si at nå trenger du hjelp til å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.12.2018 den 7.36, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at det er få personer som får jobb gjennom nav. Og jeg tror bekjentskap er nøkkelen til å få jobb, men jeg har desverre ingen bekjente som kan gi meg jobb. Vurderte nesten å ta småjobber på finn.no men jeg synes det er ubehagelig å gå hjem til fremmede å foreks vaske når det ikke er gjennom et firma. 

Anonymkode: 1fade...b66

Synes det er ile strøk ikke får hjelpen de trenger og har krav på i nav eller henvisning videre til rett hjelpeinstans. Med alle de fine tingene de rår over i dag er det veldig rart synes jeg. Men de er mange steder nedleggingstruet de også tror jeg.

Anonymkode: d9f0b...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...