Gå til innhold

sikle og fise i sofaen hele da'n i romjula.


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det er deilig i romjula. å se på tv. jeg er lat og en naiv autist. hva med dere, er dere late i romjula?

Jeg er lat. Men jeg sikler og fiser ikke.

Anonymkode: 69bd4...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lat. Men jeg sikler og fiser ikke.

Anonymkode: 69bd4...fcb

ok. men det derre om å sikle å fise var bare et orddtak som jeg har lært av Karl i Mot i brøstet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det er deilig i romjula. å se på tv. jeg er lat og en naiv autist. hva med dere, er dere late i romjula?

Er lat her også, er ikke mye jeg sikler og fiser da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er lat her også, er ikke mye jeg sikler og fiser da ;) 

jeg heller promper og fiser ikke, men jeg bare skrev prompe og fise for det er et uttrykk jeg har lært av Mot i brøstet når Karl syns at Nils gjør for lite og later seg i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

jeg heller promper og fiser ikke, men jeg bare skrev prompe og fise for det er et uttrykk jeg har lært av Mot i brøstet når Karl syns at Nils gjør for lite og later seg i sofaen.

Ok. Godt det da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

det er deilig i romjula. å se på tv. jeg er lat og en naiv autist. hva med dere, er dere late i romjula?

:D Ja, vi er late, men de siste par dagene har vi trosset regnvær og holke og gått en liten tur i det minste. Og jo, all denne julematen og godiset fører til mer fising her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

:D Ja, vi er late, men de siste par dagene har vi trosset regnvær og holke og gått en liten tur i det minste. Og jo, all denne julematen og godiset fører til mer fising her i huset.

enig. jeg feis den lengste fisen jeg har feset på leeenge i dag. i går var jeg småkvalm etter litt for mye mat og chips, så prompet jeg på do i dag og det lettet på trykket. aaah. godt jeg bor alene. da kan man orompe når og hvor man vill i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

det er deilig i romjula. å se på tv. jeg er lat og en naiv autist. hva med dere, er dere late i romjula?

Ja er en lat autist jeg også, har ikke siklet mye da, tror jeg, men prompe det gjør alle, bare prøv å gjør det når du ikke er rundt andre ellers blir det litt awkward ;) 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lat. Men jeg sikler og fiser ikke.

Anonymkode: 69bd4...fcb

fiser gjør du garantert, blir gasser som må ut, noe av det høyt oppe kan rapes ut men resten kommer ut bak.

Anonymkode: 6a157...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

I fremtida kanskje man samler opp avfall fra menneskene mere på en måte også til stor gevinst for jorda og kloden. Kanskje noe verdifullt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Maggie55 skrev:

I fremtida kanskje man samler opp avfall fra menneskene mere på en måte også til stor gevinst for jorda og kloden. Kanskje noe verdifullt der også.

ja, de kunne foreksempel bruke døde dyr som båtbensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det høres bare " gushj" ut så det håper jeg inderlig aldri skjer, men på den annen side kan det også kjennes som det er ikke mye man kan regne med i dag av noe synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Husker i akademi engang i tida ville de folk ikke skulle bruke uttrykket " man" i forvaltningsbrev særlig da det forvansket og ikke personliggjorde språket med en forvaltning som var tilstede for innbyggerne. Man skulle heller bruke " vi" og " du" og " deg" og " kjære". Man hadde jo gitt seg med å være "Dis" lenge før men det er stadig endringer. Men det var kanskje før reklamen tok over alt. Det hjelper lite å si Du aldri så mye til en sinna isbjørn for eksempel vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Maggie55 skrev:

Det høres bare " gushj" ut så det håper jeg inderlig aldri skjer, men på den annen side kan det også kjennes som det er ikke mye man kan regne med i dag av noe synes jeg.

det brukes jo død fisk til drift av båt, så da tenkte jeg at det kunne jo vært lurt å prøve drift med døde dyr også (som foreksempel klovdyrhoder fra slakt, og døde hunder og katter som har dødd naturlig eller blitt syke og humant avlivet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er så mye som " skyller inn over oss i media i våre dager" så jeg klarer sant og si ikke å følge med på alt." Men var nøden stor spiste jo fanden fluer som enkelte sa."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt uttrykket sikle & fise, men ser det for meg. En litt annen måte å si at man er en «couch potatoe» på. 🙂 

Men litt komisk da at så mange iler til med å understreke at de IKKE fiser! Alle fiser jo. 😂 (men sikling er litt rart om voksne, friske, våkne mennesker gjør).

Takk for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...