Gå til innhold

Hvem tar oppvasken hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det annerledes rutiner i helge, ferie og helligdager? Eller er her ingen faste opplegg for sånne ting?

Anonymkode: 109fa...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det annerledes rutiner i helge, ferie og helligdager? Eller er her ingen faste opplegg for sånne ting?

Anonymkode: 109fa...d69

Oppvaskmaskina ja. :) Men det er vel som oftest jeg som passer på å få ting inn i oppvaskmaskina og sette den på. Selv om det er hans hus og hans oppvaskmaskin så er jeg sannelig ikke helt sikker på om han vet hvordan han skal starte den... 😂 Han hjelper gjerne til med å tømme den da. På den annen side er det han som sørger for snømåking, gressklipping, det aller meste som har med bilene å gjøre og å tømme musefellene i kjelleren og sette dem opp igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gift, så var det stort sett jeg som tok oppvasken, både før og etter vi fikk oppvaskmaskin. Jeg tok alt husarbeid og alt rundt barnet. Snømåking delte vi på, men gressklipping og alt rundt bilene tok han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen i huset lager middagene, jeg rydder og vasker etterpå. Vi har oppvaskmaskin, men å ordne kjøkkenet etter middager handler om mer enn å fjerne ting fra bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid oppvasken selv. Jeg har aldri hatt oppvaskmaskin noe sted jeg har bodd i mitt liv.Har aldri trengt heller. Fra jeg var lite barn har jeg tatt oppvasken. Jeg stod på en krakk foran kjøkkenbenken med balje. Elsket såpa og vannet. Min mor tørket opp og av og til mistet jeg noe. Leit med sånt som var bedre service. Jeg hadde lett for miste ting. Men ble veldig lei meg.

I kveld er iallefall oppvasken gjort her. Vell blåst videre😊

Anonymkode: 109fa...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.12.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Er det annerledes rutiner i helge, ferie og helligdager? Eller er her ingen faste opplegg for sånne ting?

Anonymkode: 109fa...d69

Vi har jo oppvaskmaskin, men en del rydding etter måltider blir det likevel. Hverdager er det den som spiser sist som rydder, enten det er barn (ungdom) eller voksen. I helgene er det helt hipp  som happ hvem som rydder, ofte blir det litt i fellesskap. Mannen er best på å tørke over alle flater og ta den siste finishen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...