Gå til innhold

Psykopati barn og hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leste denne artikkel om barn med psykopati, syns interessant og deler den med dere.

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/06/when-your-child-is-a-psychopath/524502/

Spesielt syns jeg fint at det blir tatt mer på alvor, og at man finner ut av type behandling som kan virke på i hvert fall gjøre det beste man kan ut i fra forhold og situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446108-psykopati-barn-og-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei.

Jeg leste denne artikkel om barn med psykopati, syns interessant og deler den med dere.

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/06/when-your-child-is-a-psychopath/524502/

Spesielt syns jeg fint at det blir tatt mer på alvor, og at man finner ut av type behandling som kan virke på i hvert fall gjøre det beste man kan ut i fra forhold og situasjon.

Så nettopp et intervju med Jordan Peterson hvor han hevdet at behandling mot psykopati ikke fungerte, selv for små barn.

Anonymkode: cc656...76c

Annonse

Jeg er ikke så oppdatert på dette som jeg var for noen år siden, men jeg tror ikke at det vesentlige har forandret seg.

Voksne psykopater kan ikke behandles.

Jeg mener det er godt belegg for at dersom riktige tiltak settes inn overfor risikobarn tidlig nok, kan de bli langt mindre antisosiale enn de ville blitt uten slike intervensjoner. Vanligvis kan disse barna identifiseres i barnehagen, og det er viktig at tiltakene settes inn straks en er klar over avviket. Jo tidligere, dess bedre. Ved 12 år er "toget gått".

3 minutter siden, kupton skrev:

Jeg er ikke så oppdatert på dette som jeg var for noen år siden, men jeg tror ikke at det vesentlige har forandret seg.

Voksne psykopater kan ikke behandles.

Jeg mener det er godt belegg for at dersom riktige tiltak settes inn overfor risikobarn tidlig nok, kan de bli langt mindre antisosiale enn de ville blitt uten slike intervensjoner. Vanligvis kan disse barna identifiseres i barnehagen, og det er viktig at tiltakene settes inn straks en er klar over avviket. Jo tidligere, dess bedre. Ved 12 år er "toget gått".

Hei!

Leste du artikkelen da?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har så rett så rett. Rett i skammekroken med meg.

Anonymkode: cc656...76c

Hei.

Ja. Du bør videre nå lese artikkelen da det var Poenget da den er god.

Det er videre litt tankevekkende at dette taes såpass på alvor i USA, og at det fond hjelp for foreldre som har slike barn. Samt at man tørr sette ord på ekstrem, destruktiv og voldelig atferd hos barn, som ikke har forklaringer i miljøet. Samt hvordan belønning virker bedre enn straff på disse barna.enkle belønningssystemer kan tidlig nok innsatt verne både dem og barna selv for ekstrematferd, og ekstrem vold senere i livet.

16 minutter siden, kupton skrev:

Ja 🙂

hei!

Ok bra!

Syns du ikke bra det fins hjelp for foreldre som får slike barn?

Slik hjelp finnes ikke i Norge.

Jenta hadde bodd 5 år i institusjon, med behandling, fra hun var 6 år, og selv om hun fortsatt ikke var helt til å stole på...hadde hun gjort en viss fremgang, pga dette enkle belønningssystemet..

Det syns jeg m.m. Er interessant.

Apropo, var du den første som kom med konkret råd at jeg en gang burde ta min datter ut av barnehagen...vet ikke om du husker det..var derfor jeg kom på dol.

Idag vet jeg det var en god løsning, da "ingen" i Norge virker til å forstå at det fins slike så dysfinksjonelle barn som regelrett utgjør en fare for andre barn. Særlig er pedagoger, slik jeg erfarte helt blinde for at det fins små barn som er psykopater, og at de er både manipulerende, truende og i flere tilfeller farlige.

Endret av Madelenemie
3 timer siden, Madelenemie skrev:

hei!

Ok bra!

Syns du ikke bra det fins hjelp for foreldre som får slike barn?

Slik hjelp finnes ikke i Norge.

Jenta hadde bodd 5 år i institusjon, med behandling, fra hun var 6 år, og selv om hun fortsatt ikke var helt til å stole på...hadde hun gjort en viss fremgang, pga dette enkle belønningssystemet..

Det syns jeg m.m. Er interessant.

Apropo, var du den første som kom med konkret råd at jeg en gang burde ta min datter ut av barnehagen...vet ikke om du husker det..var derfor jeg kom på dol.

Idag vet jeg det var en god løsning, da "ingen" i Norge virker til å forstå at det fins slike så dysfinksjonelle barn som regelrett utgjør en fare for andre barn. Særlig er pedagoger, slik jeg erfarte helt blinde for at det fins små barn som er psykopater, og at de er både manipulerende, truende og i flere tilfeller farlige.

Er du tilhenger av at små barn skal institusjonsbehandles på døgnbasis?

Anonymkode: 4b6a8...2b7

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du tilhenger av at små barn skal institusjonsbehandles på døgnbasis?

Anonymkode: 4b6a8...2b7

Hei

Ja så dysfunksjonelle barn som de med helt klare psykopatiske trekk.

Det er viktig, både før de skader andre og seg selv. Det må være svært fortvilende ha et slikt barn, og ikke få hjelp. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...