Gå til innhold

Føler meg som jeg satt fast i " hvalfiskens buk"? Symptom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det høyt blodtrykk som spiller meg et puss? Eller er det for mye sigaretter. Kjenner sterkt press begge sider og ribbeen også? Eller er det nok noen syke og avsondrede ord som vil skrives?  Hjemkomsten til mennesker jeg ikke kjenner som har sine egne drama og skjebne. Hadde jeg vært alkoholisert hatt de en flaske whisky og en amerikansk trekasse sittende på en gammel skolesekk full av sjokolade vært i isen.

Eller vanlig juleoverspising? For mye iskrem etter karbonader? Potetene havnet i matsøppel. Orket ikke mer til slutt.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 00265...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    13

  • laban

    3

  • FjellOgDalar

    1

  • kupton

    1

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det høyt blodtrykk som spiller meg et puss? Eller er det for mye sigaretter. Kjenner sterkt press begge sider og ribbeen også? Eller er det nok noen syke og avsondrede ord som vil skrives?  Hjemkomsten til mennesker jeg ikke kjenner som har sine egne drama og skjebne. Hadde jeg vært alkoholisert hatt de en flaske whisky og en amerikansk trekasse sittende på en gammel skolesekk full av sjokolade vært i isen.

Eller vanlig juleoverspising? For mye iskrem etter karbonader? Potetene havnet i matsøppel. Orket ikke mer til slutt.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 00265...c37

Høres ut som julematforspisning.

Anonymkode: 30e5e...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også manglende  empati med overveldende nyetsmeldinger ,orker ikke lese stort, men ingen probemer med å lese. Tungt å skrive ,men handler mye om dataproblemer som jeg opplever. Glad det er mere av " hverdag" i morra. Ingen trøst, men tror det er mange som alt er også i dag hvor folk har alt. Helpesentralene  og øyeblikk hjelp telefonene ringes vel ned denne stakkede stund tror jeg. Kanskje ikke alle klarer å forklare seg stakkar engang.Psykisk lidelse kan arte seg så forskjellig i forskjellige situasjoner tror jeg. Mye somatisk blir bare hoppet bukk over tror jeg også.Hedigvis slipper de fleste å stå i telefoniosker i dag. Husker spørsmål " hva lever du av".Husker en enslig dame i arbeidslivet fortalte at hun orket ikke lenger høre " deilig er jorden" salmen stakkar for det hadde vært så mye den seneste tiden. Det er en tid for ettertanke ja 

Anonymkode: 00265...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler denne natta blir lang.Godt en har strikketøyene. Trenger kanskje mere strikkebøker. Lav score på inspirasjon. Må begynne på nytt nok engang.

Anonymkode: 00265...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan bli sjuke. Også alvorlig sjuke. Er vel ikke " der" ennå men håper denne vonde utviklingen snur seg. At jeg klarer å sette inn noe tiltak nok en gang.For at det ikke bare skal gå en vei.  Fikk jeg bare bedre forståelse av mat og matens funksjoner så kanskje.

Men dette med empati bekymrer meg.Men man kan ikke ta  alt innover seg. Man må ta vare på seg sjøl for ingen andre gjør det som enkelte sier.

Anonymkode: 00265...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tenke mere på økonomien i det neste året. På tide å lære føler jeg. Kanskje kurs.

Anonymkode: 00265...c37

Jeg syntes ikke du gjør annet enn å tenke på, og skrive om, økonomien?

Anonymkode: 30e5e...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev innpå litt mat sammen med morradosemedisin og venter nå på virkning og kanskje sove litt.

Det er ting det ikke er så lett å gjøre noe med.😊

Anonymkode: 00265...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok fordi du har spist godt, TS. Luft kan faktisk noen ganger gjøre vondt opp i bryst/skuldre. Jeg opplevde det etter en operasjon, men var blitt advart på forhånd. Heldigvis, for det var virkelig ganske smertefullt. Eller du kan pga. det psykiske stresset du opplever ha spent deg og fått ubehag av det. Jul og nyttår er jo ikke så lett. Man får kanskje mye i hverdagen som er tøft å forholde seg til, og da blir det sikkert vondere for noen å ta inn triste nyheter fra massemediene. Det er kanskje ikke så dumt å skjerme seg litt. 

Økonomi er ingen lett sak. Ikke januar. Da er det betaling for både fysioterapeut 2x i uka og tre legespesialister jeg har avtale med. Dette går på hver sine egenandelstak (vanlig helsetjeneste som lege, psykolog, medisiner på blåresept) på tak.1, fysio på tak 2). Begge er over 2 000. Tror det blir en del havregraut og nudler i starten på det kommende året hahahaha. DPS får en nedprioritering. Til neste år skal jeg være litt mer strategisk med å legge av penger så jeg har til nødvendighetene i januar. Jeg har foretatt den vanlige desemberhamstringen av saker jeg ikke får levert ut via hj.tjenesten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kjenner igjen dette med økonomien. Noe man sikkert har fellrs med så mange. Spesielt når man ikke har " fast inntekt" i form av pensjon alene eller en lønnsinntekt som jo ofte er litt større og som sikkert indikerer en annen helsemessig status på alle måter. Sliter med å foreta de innstramminger som trengs uten at det går utover de nødvendige ting. Alt er er helt klart sånt man ikke trenger men alt er ikke så lett.  Man må bare ta en dag av gangen. Lite er uforanderlig til evig tid. Man må se fremover.😊

Begynte igjen å ta angitt medisin dag morges og har sovet og har det i øyeblikket bedre. Skulle vært ute å kjøpt aviser og strøsalt og epler og bremykt men det må vente til i morgen når det igjen blir dagslys.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Maggie55 skrev:

Skulle vært ute å kjøpt aviser og strøsalt og epler og bremykt men det må vente til i morgen når det igjen blir dagslys.

Da håper jeg du har noe søndagsåpent i nærheten... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ja flere steder sesielt nå om dagen som det ennå er jule og nyttårshelgsåpningstider. Ser frem til å få en liten tur ut  i frisk luft da jeg er en type menneske som egentlig liker aktivitet og ikke stillesitting  om  bare samlet helsestatus  hadde vært bedre. Men ingenting i våre dager er en selvfølge for noen tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ikke misforstå. Jeg hadde ikke likt å sove ute eller være ute døgnet rundt jeg heller. Men jeg har opplevet hvor mye frisk luft og dagslys betyr for kroppens velvære. Skal ikke mye til. Betyr kjempemye. Men vær og årstid spiller jo selvsagt inn og helse selvsagt og trivelige steder å gå. Ikke sant. Hva var det man ofte så før i tida. "Det finnes ikke dårlig vær bare dårlige klær." Men de seneste årene har jeg vært mye sliten. Tror mange har det ikke så forskjellig i dag. Ting kan vokse hals over hodet for folk og problemene så store mentalt inne i ens eget hode at man bare " feider litt ut".

Blir bra å komme over i hverdag igjen. Og mere vanlige åpningstider etter vareopptellingsdager og ferieavvikling for dem som sikker har jobbet jule og nyttår til ende. Håper bare nyttårsaften blir bra for alle. Kan heldigvis høre nyttårstale på radio men ikke se dem på TV. Mange gleder seg vel til nyttårshopprenn og nyttårskonserter sikkert.😊

God fortsettelse til alle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Når det gjelder innholdet i det jeg skrev føler jeg bare at "enkelte burde bare dra til hækvete." Eneste navn jeg kan sette på følelsen når ser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har bestemt meg for en ting. Jeg skal bli flinkere til å si fra om ting. Men på en pen måte selvsagt. Enkelte mennesker er bare for belastende for andre. Om det så enn medfører at jeg må si fra meg økonomisk stønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Enkelte mennesker burde gå i seg selv og ta tak i sine egne problemer i stedet for å sose rundt å plage mennesker som ikke engang er slekt med blodsbånd. Dette har jeg tenkt å si klart og tydelig. Løs deres egnes problemer.

Jeg har ofte vært slik at jeg har vendt det andre kinn til. Dette er slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...