Gå til innhold

Pause clomifen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 31 år og har fått clomifen piller for å sette igang eggløsning. Har trolig kun hatt en eggløsning og en mensen på de 10 månedene siden jeg sluttet på p piller. Forsøker og bli gravid. Da jeg ikke har noen syklus fikk jeg beskjed om at jeg kunne begynne på første clomifen når som helst. Tok 5 piller fra 14.-18. desember. Ingen eggløsning påvist med temping etter dette. Igår 26.12 fikk jeg plutselig mensen. Ganske kraftig blødning i dag. Skal jeg da bare vente og ta neste pillekur clomifen neste måned hvis mensen dukker opp igjen, eller begynne på piller som det står i pakningsvedlegg på dag 5 av mensen nå? 

Anonymkode: ac60a...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er jo mulig at du allerede hadde en eggløsning og derfor fikk menstruasjon uavhengig av clomifen?

Du kan gjerne starte på ny runde med Clomifen, man kan starte dag 3-5 etter blødningsstart.

Lykke til. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg hadde en «vanlig» eggløsning rett før jeg begynte på clomifen ja, og dermed får mensen nå 14 dager etter.   Begynner ny kur med clomifen nå på blødningsdag 3 da😊 Ble ikke nevnt av gynekolog at jeg måtte ha pausemåned mellom kurene. Takk for svar. 

Anonymkode: ac60a...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...