Gå til innhold

Hvorfor er man ikke mere glad for at man lever og gjør flere positive ting?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke det har noe med alder å gjøre. Kan huske at jeg tenkte på hva i all verden hva meningen med livet var, helt fra 5 års alder. 

Selv har jeg nok med hverdagen og så noen spesielt positive ting innimellom. Nå liker jeg hverdagen jeg da.

Det er viktig å forsøke å finne det positive i hver dag. Det er nå vi lever. Nyte.

Jeg leste en historie om en person som lå på sitt siste. Et ungt menneske som fikk vite at hun snart skulle dø. Hun skrev om hva hun mente om livet. Hun skrev at all tid man bruker på positive ting sammen med dem man er glad i er det som gjør livet meningsfullt. Jeg er enig i det. Og det er viktig å gjøre det man liker å gjøre. Med hver negativ tanke, så forsøk å vend den til noe positiv. Altså hvis du tenker: Livet er så trist i dag, alt går imot meg... Tenk da: hva går imot deg? Og hva kan gjøres for at du skal ha det bra her og nå og tenke positivt ut fra det, for mye kan vendes til noe positivt. Viktig å se humoren i situasjonene. For det er vanskelig å dreie tanker, men man kan si positive ord til seg selv, og mye som føles negativt kan vendes om til positivt.

Endret av Thebutterfly

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...