Gå til innhold

Aurorix - dosering og restriksjoner - haster

Anbefalte innlegg

Hei jeg startet på aurorix på onsdag. 

Har ventet to uker nå før jeg startet for legen sa at man måtte være uten ciplarex så lenge for en begynte.

Fikk en postitlapp i full fart, starte med en tabell to første dager så 2 tabeletter. Har ikke time før 9 jan og personen er ikke på jobb før.

to spørsmål:

1. Er det noe jeg må passe på når jeg går på aurorix? Mat, drikke, medsiner som man ikke kan ta? Mener å lese at det var noen restriksjoner ved maohemmere en gang)

2. Har startet med 1 tabellett på 150 mg (tror d er laveste dose). Hvordan skal jeg dosere når jeg nå skal ta to i dag? 

Er det for rask økning?

(Finner ikke info i pakningsvedlegg, der står der bare når det er høyere doser) 

kan si at jeg sliter med ekstrem angst/ frykt konstant ikke gad for bekymrer meg ikke, bare livredd og depresjon med alvorlige dødstanker (muligens grunnen til kjapp opptrapping) vært igjennom alt av ssri og snri uten hjelp (gått i all slags mulig terapi i tillegg over flere år), noen som har noen erfaring på denne medsin, og vært igjennom samme som meg testet alt av ssri og snri? Så sniker inn et spørsmål til om dette er en god medsin i mitt tilfelle og det jeg sliter med? (Psykiater som skrev ut sa at den hadde lite bivirkninger, så håper den ikke går på vekt og sexlyst)

håper spm er Ok og eg kan få raskt svar for eg vet ikke hvordan eg skal ta tabelett Nr 2 i dag.

har ingen å spørre så håper noen svarer meg her nå

setter pris på om den er noen som vet hvordan denne medsinen påvirker hjernen? (Hva, dopamin, sterotonin, nordralin og slikt)

på forhånd takk:) 

Anonymkode: 93561...f22

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/446121-aurorix-dosering-og-restriksjoner-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Det er ingen matrestriksjoner på Aurorix.

2. Vanligvis tar en begge tabletter (300 mg) om morgenen. Med tanke på at dette er en medisin med lite bivirkninger, er dette ikke for rask økning.

Den har heldigvis ingen negativ effekt verken på vekt eller sexliv. Om det er en gunstig medisin for deg? Ja, den er svært gunstig med tanke på bivirkninger. Med tanke på virkning er den like god som andre AD. Men i kombinasjon med deg, må en ikke ha alt for store forventninger. Jo flere tiltak som ikke har virket, jo mindre sannsynlighet for fantastisk effekt av neste tiltak. Men en vet ikke før en har prøvd.

Om du senere skal øke videre, er det vanlig å gå på 2-dosering når en kommer på 450 mg eller høyere. Da skal en ta morgen og ettermiddag (ikke kveld) og med største dose om morgenen.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
På 28.12.2018 den 11.59, kupton skrev:

1. Det er ingen matrestriksjoner på Aurorix.

2. Vanligvis tar en begge tabletter (300 mg) om morgenen. Med tanke på at dette er en medisin med lite bivirkninger, er dette ikke for rask økning.

Den har heldigvis ingen negativ effekt verken på vekt eller sexliv. Om det er en gunstig medisin for deg? Ja, den er svært gunstig med tanke på bivirkninger. Med tanke på virkning er den like god som andre AD. Men i kombinasjon med deg, må en ikke ha alt for store forventninger. Jo flere tiltak som ikke har virket, jo mindre sannsynlighet for fantastisk effekt av neste tiltak. Men en vet ikke før en har prøvd.

Om du senere skal øke videre, er det vanlig å gå på 2-dosering når en kommer på 450 mg eller høyere. Da skal en ta morgen og ettermiddag (ikke kveld) og med største dose om morgenen.

Ok, trodde d var ting man ikke kunne spise el drikke.

men er dette en god medsin for meg som er så full av angst, når det er vanligste bivikninger?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men er dette en god medsin for meg som er så full av angst, når det er vanligste bivikninger?

Jeg har vel allerede svart på det her: Med tanke på virkning er den like god som andre AD. Men i kombinasjon med deg, må en ikke ha alt for store forventninger. Jo flere tiltak som ikke har virket, jo mindre sannsynlighet for fantastisk effekt av neste tiltak. Men en vet ikke før en har prøvd.

Alternativet er å ikke prøve medisinen. Da blir ting akkurat slik som du har det nå.

AnonymBruker
25 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har vel allerede svart på det her: Med tanke på virkning er den like god som andre AD. Men i kombinasjon med deg, må en ikke ha alt for store forventninger. Jo flere tiltak som ikke har virket, jo mindre sannsynlighet for fantastisk effekt av neste tiltak. Men en vet ikke før en har prøvd.

Alternativet er å ikke prøve medisinen. Da blir ting akkurat slik som du har det nå.

Hva kan være god medsin for meg. Fire år er gått nå. Og d er så kraftig angst, rister hele tiden. Alt begynte etter at jeg sluttet på lyrics i 2015

nå er jeg så syk fysisk kroppen klarer ikke mer. Og jeg ønsker bare å dø. Prøvde i fjor å legge meg inn på dps, de rotet rundt av og på m medsiner i 3 år gått til en privat nå, som ikke kan noe om medsiner.

hin er bare, ja dårlig barndom.... er ikke d eg sliter m. Prøver igjennom fastlegen å få ny psyk. Men ikke lett. Fikk nettopp nytt avslagsbrevet fra dps.

når jeg var der ba jeg de ta ansvar og hjelpe meg, fikk beskjed om å dra hjem igjen m en gang.

søkte ny psyk nå, og han krevde at henvisning måtte innom dps jeg var på de gav avslag på hjelp. Nå ser jeg ikke noen annen løsning enn døden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...