Gå til innhold

Sannsynlighet for graviditet?


Contador

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en engstelig mann som lurer på dette med sannsynligheten for å bli gravid. I midten/slutten av november hadde jeg sex med en jente (som jeg IKKE ønsker å få barn med). Underveis i samleiet sprakk kondomet, men jeg hadde ikke utløsning inne i henne. Rett etterpå (2 timer) tok kvinnen en angrepille, EllaOne. 

 

3 uker senere får jeg melding av kvinnen som sier menstruasjonen er 1 uke forsinket. Noen dager senere tar hun en graviditetstest (ClearBlue digital) som viser negativt resultat. Testen ble altså tatt 4 uker etter samleie. 

 

Får nye meldinger fra kvinnen nå at menstruasjonen fortsatt kkke har kommet (2 uker forsinket). Vet angrepille kan forsinke, men begynner nå å bli meget engstelig. Men, er det virkelig mulig at hun kan være gravid? 

For å oppsummere: Sex med kondom som sprakk, men ikke utløsning. Angrepille umiddelbart etterpå. Negativ graviditetstest 4 uker etter samleie. Men, menstruasjon er fortsatt ikke kommet (2 uker forsinket). 

Får ikke sove om natten på grunn av dette. Engster jeg meg unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg stilte lignende spørsmål for en liten stund siden, men da var ikke graviditetstesten tatt. Hun har nå testet negativt 4 uker etter samleie. Clearblue test med morgenurin. Kan jeg slå meg helt til ro med at hun ikke er gravid, selv om mensen er 2 uker forsinket? Hadde satt uendelig stor pris på din vurdering om det er sannsynlig at hun er gravid. Mulig det kan roe med litt ned. 

Endret av Contador
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det har gått over en måned siden samleiet og hun ikke har positiv graviditetstest nå, så er sjansen/risiko for graviditet nærmest null.

Hilsen Mette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på svarene jeg har fått her, takk!

Kvinnen har kun tatt en graviditetstest (4 uker etter samleie) som var negativ. Hun har nå fått tilbake menstruasjon 2 uker på overtid. Er det da nødvendig å ta en graviditetstest til, eller tilsier tilbakevendt menstruasjon at graviditet er helt utelukket?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Menstruasjon to uker forsinket er ganske vanlig med angrepille, hun har negativ test og hun har fått menstruasjon. Da er hun ikke gravid.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...