Gå til innhold

Symptomer fra underlivet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

20 år gammel kvinne her. Har brukt samme p-pille i 4 år, de siste 2 årene uten pauser. 

Jeg har i noen måneder nå vært plaget med forstoppelse, hyppig vannlating og oppblåsthet. Nederste delen av magen har blitt «hardere» og står litt ut.

Har fått redusert matlyst og gått litt ned i vekt. 

De 2 siste månedene har jeg hatt 3 små mellomblødninger og en større mellomblødning med mange klumper. Har aldri vært plaget med mellomblødninger tidligere. 

De siste ukene har jeg fått stikkende smerter fra underlivet, føles ut som det er inne i skjeden en plass. Det er ganske kraftig, jeg rykker til hver gang det stikker. 

Jeg er litt engstelig for om det kan være eggstokkreft.

Men jeg har tidligere slitt med hypokondri og det har ført til at jeg nå er veldig usikker på hvilke symptomer jeg skal ta på alvor og hvilke symptomer jeg ikke trenger å tenke så mye på. Er redd for at det bare er hypokonderen i meg som har blusset opp igjen, og derfor er jeg veldig usikker på om jeg skal oppsøke gynekolog eller bare prøve å ignorere det. Hva tenker du at jeg burde gjøre?

(Tilleggsinformasjon: Mormoren min hadde brystkreft 2 ganger i ung alder og morfaren min har også hatt brystkreft. Mamma er under behandling for brystkreft nå. De tok gentest av henne som var negativ, men de informerte samtidig om at det mest sannsynelig finnes andre gener enn BRCA1 og BRCA2, som ikke har blitt oppdaget enda og at det dermed fortsatt er en sjans for at hun er genetisk disponibel for brystkreft og eggstokkreft.)

Anonymkode: a0187...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal oppsøke din fastlege og få en sjekk, evt henvisning til gynekolog hvis legen er usikker. Eggstokkreft i din alder er ganske sjelden,

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt sex. Har det noe å si for gyn sjekken? Er redd for at jeg er for trang til å undersøkes og at det vil gjøre vondt

Anonymkode: a0187...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er mulig å utføre ultralyd selv om du ikke har hatt sex. Hvis det blir vanskelig, kan man undersøke uten å gå inn i skjeden. Fortell legen at du ikke har hatt samleie. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...