Gå til innhold

Gravid uke 7 blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 6+5 uker på vei. Onsdag hadde samboer og jeg sex, etter dette kom det litt lyserosa blod på papiret utover kvelden. Ingenting torsdag. I dag, fredag, kjente jeg murringer og menslignende smerter, noe jeg har gjort hele tiden i svangerskapet, men da jeg gikk på do kom det en del mørkt, gammelt blod. Har i hele kveld kommet litt blodrester. Brystene har vært ømme hele tiden, men nå er de ikke det mer. Vet ikke om det er tilfeldig.

Ettersom jeg er på ferie får jeg ikke dratt til lege eller legevakt før mandag. Men samboer ringte legevakten og de sa blødninger aldri er bra og at jeg bør komme inn mandag. Er alt håp ute her? Er det noe jeg kan gjøre mens jeg venter nå?

Er til informasjon 28 år. Har tatt abort en gang før, for tre år siden. 

Anonymkode: 085bd...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alt p ute her? 

Nei. Prøv å få tatt ultralyd når du er over 7 uker, for å se etter hjerteslag. Lyķke til, håper det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger KAN bety spontanabort. Akutte magesmerter og store blodklumper er da typisk. Men noen kvinner spontanaborter med svakere symptomer. 

Men blødninger kan også skyldes en del andre ting, så ikke mist håpet. 

Det er ikke så mye du kan gjøre i løpet av helgen, annet enn å prøve og stresse minst mulig, med tanke på den lille. 

Håper det ordner seg. 

Anonymkode: ddae9...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig med blødning i svangerskap uten at det er tegn på abort, men lurt å få det avklart en gang i neste uke. Det er ikke noe som haster, hvis du ikke har smerter og store blødninger.

Vi får håper det beste. vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...