Gå til innhold

Har man rett på avtalegiro ved nedbetaling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg betaler ned på en gjeld via automatisk trekk som jeg kan endre beløp på hver måned. Avtalegiro. Men jeg kan ikke se hvor mye jeg har betalt lenger... har man rett på det ? 

Anonymkode: 201e0...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler ned på en gjeld via automatisk trekk som jeg kan endre beløp på hver måned. Avtalegiro. Men jeg kan ikke se hvor mye jeg har betalt lenger... har man rett på det ? 

Anonymkode: 201e0...784

Spørsmålet i overskriften er noe annet enn det som står i teksten, så hva lurer du på?

I nettbanken kan du (antakelig, jeg vet jo ikke hvilken bank du har) se hvor mye du har betalt inn totalt til hver konto i en periode du selv velger (f.eks. siste år). Se under Utførte betalinger eller noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, laban skrev:

Spørsmålet i overskriften er noe annet enn det som står i teksten, så hva lurer du på?

I nettbanken kan du (antakelig, jeg vet jo ikke hvilken bank du har) se hvor mye du har betalt inn totalt til hver konto i en periode du selv velger (f.eks. siste år). Se under Utførte betalinger eller noe tilsvarende.

Beklager  feilskrevet : Jeg mener: har man rett på faktura når man betaler avtalegiro ? Jeg betaler mer ned på lånet enn jeg skal hver måned. Man kan endre beløpet på avtalegiroen. Men jeg kan ikke se hvor mye jeg har betalt ned på lånet... har nå  rett på en faktura via banken ? 

Anonymkode: 201e0...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager  feilskrevet : Jeg mener: har man rett på faktura når man betaler avtalegiro ? Jeg betaler mer ned på lånet enn jeg skal hver måned. Man kan endre beløpet på avtalegiroen. Men jeg kan ikke se hvor mye jeg har betalt ned på lånet... har nå  rett på en faktura via banken ? 

Anonymkode: 201e0...784

Du får ikke faktura ved avtalegiro. Da må du velge e-faktura. Ellers kan du vel logge deg inn på siden til lånegiver for å sjekke detaljene.

Anonymkode: 00006...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser vel ikke hvor mye du har betalt ned på en faktura? Men hvis du logger deg inn på siden til lånegiver, slik som 637 sier, kan du sjekke detaljene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan ikke se hvor mye jeg har betalt ned på lånet...

Da har du sannsynligvis to muligheter: Enten gå inn på kontoen din hos långiver, slik den anonyme foreslår ovenfor, eller se på totalt innbetalt beløp til långivers konto i nettbanken, slik jeg foreslår ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å velge alternativet Kontoutskrift under den kontoen jeg bruker til regninger (S-banken), så har jeg en helt klar oversikt over hva som har gått ut og inn. Hos meg står det hvor mye som er trukket pr. avtalegiro. Men det er sånne helt faste beløp jeg har dette på. Fellesutgifter til bolig og slikt. Ikke noe det er nødvendig å endre beløp på. 

Statusen for et lån, må jo lånegiver kunne svare på. Noe annet ville være merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...