Gå til innhold

Noen som har utredet halebein


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Skriver anonymt nå, da jeg kan bli gjenkjent «utenfra» på grunn av sit.beskrivelsen. 

Har siden våren slitt med et vondt halebein. Tilsynelatende uten noen grunn. Jeg ble riktignok påkjørt bakfra i slalåmbakken i påsken, som medførte «luftig» fall bakover, men ingen smerte i verken halebein eller rygg - kun erkjennelse av at hjelm er jammen bra!

Jeg slo imidlertid halebeinet kraftig i ungdommen og på nytt igjen for 8 år siden. Begge gangene resulterte i mye og langvarige smerter. 

Nå har ubehaget vart i trekvart år, og jeg kan kjenne at halebeinet er utstående og litt rart/skjevt? Dette har blitt bekreftet at en som kikket/kjente på det. Det er rart... 

Jeg blir også veldig fort stiv i korsryggen ved lett jogging. Jeg har trent mye mindre siste året enn jeg pleier, så en tanke er at jeg har stivnet i hele ryggen og at det gir press på halebeinet. Men så er det det at det kjennes så rart ut da. 

Jeg vet at legen gjør svært lite med et vondt halebein. Jeg vurderer nå å få det sjekket. Jeg har imidlertid lest om noen «skumle» måter dette gjøres på... Noen som har vært borti samme problemstilling? 

Anonymkode: 73202...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Skriver anonymt nå, da jeg kan bli gjenkjent «utenfra» på grunn av sit.beskrivelsen. 

Har siden våren slitt med et vondt halebein. Tilsynelatende uten noen grunn. Jeg ble riktignok påkjørt bakfra i slalåmbakken i påsken, som medførte «luftig» fall bakover, men ingen smerte i verken halebein eller rygg - kun erkjennelse av at hjelm er jammen bra!

Jeg slo imidlertid halebeinet kraftig i ungdommen og på nytt igjen for 8 år siden. Begge gangene resulterte i mye og langvarige smerter. 

Nå har ubehaget vart i trekvart år, og jeg kan kjenne at halebeinet er utstående og litt rart/skjevt? Dette har blitt bekreftet at en som kikket/kjente på det. Det er rart... 

Jeg blir også veldig fort stiv i korsryggen ved lett jogging. Jeg har trent mye mindre siste året enn jeg pleier, så en tanke er at jeg har stivnet i hele ryggen og at det gir press på halebeinet. Men så er det det at det kjennes så rart ut da. 

Jeg vet at legen gjør svært lite med et vondt halebein. Jeg vurderer nå å få det sjekket. Jeg har imidlertid lest om noen «skumle» måter dette gjøres på... Noen som har vært borti samme problemstilling? 

Anonymkode: 73202...11e

Jeg tok røntgen av halebeinet i sin tid. 

Anonymkode: 1259d...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knekt halebein etter fødsel. 20 år m smerter. 

Har skjevheter i rygg gr feilbelastning over så mange år. Slitasje i to skiver mellom ryggvirvlene. Mye smerter

* Fått tilbud om kiropraktor, rektal justering. -Ikke prøvd.

* Fått tilbud om kortisoninjeksjon, direkte ved halebein. -Prøvd, smertefri i 3 mnd etter injeksjon

* Fått tilbud om amputering av halebein. - Ikke gjennomført gr liten optimisme fra overlegen.

Lært meg å leve med smertene, tja.... går ikke på kino/teater, må ha pauser v eks bryllupsmiddag/lengre bordsetting, må trene støttemuskulaturen i korsrygg. Ligger mer enn jeg sitter på sofaen, har valgt et yrke med lite sitting.

Er bitter? Ja.. Det tok mange år før jeg ble trodd, og før jeg fikk utredning. Måtte gå via privat klinikk. Rtg og MR, samt undersøkelse. Ydmykende og smertefullt. 

(Bor i Oslo)

 

Anonymkode: 54c47...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok røntgen av halebeinet i sin tid. 

Anonymkode: 1259d...14e

Kom det noe mer ut av det? Jeg håper å få tatt et røntgen. 

Anonymkode: 73202...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har knekt halebein etter fødsel. 20 år m smerter. 

Har skjevheter i rygg gr feilbelastning over så mange år. Slitasje i to skiver mellom ryggvirvlene. Mye smerter

* Fått tilbud om kiropraktor, rektal justering. -Ikke prøvd.

* Fått tilbud om kortisoninjeksjon, direkte ved halebein. -Prøvd, smertefri i 3 mnd etter injeksjon

* Fått tilbud om amputering av halebein. - Ikke gjennomført gr liten optimisme fra overlegen.

Lært meg å leve med smertene, tja.... går ikke på kino/teater, må ha pauser v eks bryllupsmiddag/lengre bordsetting, må trene støttemuskulaturen i korsrygg. Ligger mer enn jeg sitter på sofaen, har valgt et yrke med lite sitting.

Er bitter? Ja.. Det tok mange år før jeg ble trodd, og før jeg fikk utredning. Måtte gå via privat klinikk. Rtg og MR, samt undersøkelse. Ydmykende og smertefullt. 

(Bor i Oslo)

 

Anonymkode: 54c47...75d

Du har virkelig fått mange plager. Takk for svaret ditt. Det er viktig å ta det på alvor, selv om jeg regner med at å bli så plaget som du er, hører til sjeldenhetene. 

Anonymkode: 73202...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...