lolit Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Henvender meg til dere der ute i ren frustrasjon og fortvilelse. Vår 2 mnd. gamle sønn har vond for å puste. Vi trodde det var astma, men barnelegen på helsestasjonen påstår hardnakket at det er det ikke. Det er svært støyende lyder fra halsen når han sover, ikke så mye når han er våken. Hele brystkassen og halsgropa går inn når han trekker pusten. Min mann sover på stua fordi han ikke får sove pga. lydene gutten vår lager. Vi sitter her med tynnslitte nerver å venter på å få beskjed fra sykehuset når vi kan komme inn til spesialist. Kanskje noen av dere har et barn som har fått diagnosen astma, hvilke symptomer var det da snakk om ? Vi håper selvsagt ikke at vår barn har astma, men usikkerheten er nesten verre. Frustrert Mor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44616-astma-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Hei frustrerte mor lolit, jeg forstår frustrasjonen din, og som astmatiker og mamma til astmabarn forstår jeg også redselen din. Dessverre finnes det ikke bare en ting som indikerer astma, det finnes mange ting... Derfor vil jeg være tilbakeholden med å komme med konkrete forslag til hva som er årsaken til babyen dins lyder og inndragninger. Det er litt for lite grunnlag til å komme med slike forslag, enda. Men det forslaget jeg likevel vil gi deg, og det innstendig; er at du ikke gir deg i din søken etter å finne årsaker. Stå på for barnet ditt, FORLANG å få ham undersøkt av andre leger, KREV å få en henvisning til barneklinikken. Ikke gi deg, som guttens mamma er det ingen som kan nekte deg en skikkelig undersøkelse av ham - om ikke annet trenger de ikke annet grunnlag for dette enn at dere er bekymret, faktisk. Føler du at noe virkelig ikke stemmer, så gi ikke opp, uansett hva de på helsestasjonen sier. Det er for slitsomt for dere alle med uvissheten, og med påkjenningen av bekymringene. Barna våre er avhengig av at vi er der for de, også i slike sammenhenger. Jeg oversender de beste ønsker om styrke og snarlig viten til deg, og et stort LYKKE TIL! ) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44616-astma-eller-ikke/#findComment-168337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg støtter helt ut poeticas svar til deg. Om det skulle være astma, er det meget viktig at barnet kommer til behandling. Dessverre er det slik at astma er en meget vanskelig diagnose å stille på et så lite barn pga at luftveiene er så bitte små og ved f eks en infeksjon i luftveiene vil lyden som kommer være lik den et astmabarn på samme alder lager. Jeg kjenner små barn som har hatt mye lyder, feber, tretthet, liten matlyst osv, og hvor vi har trodd at det var astma pga at inhalasjoner av astmamedisin hjelper. Men det var ikke alltid astma, men luftveisinfeksjoner. Men dette er det selvsagt viktig for dere å finne ut av. Du må derfor ikke gi opp i din streben etter en ny undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44616-astma-eller-ikke/#findComment-168417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.