Gå til innhold

Nytt år...


 cilie

Anbefalte innlegg

Jeg vil at 2019 skal bli et godt år!

Nå har jeg hatt 2 uker fri pga julen og en tur før jul. Deretter ble jeg syk og min «sunne» planlagte variant av julen, gikk at skogen... Det ble et fripass til å bare ligge under pleddet, pakket inn av julelys, julestemning, og selvsagt - og viktigst - fri flyt av kalorier. Så her ligger jeg nå da - fortsatt i dårlig form - og gruer meg så sinnsykt!! til å komme i gang igjen. - Til jobb, trening, selvsagt full skjerpings hva angår kosthold (dvs spise alt jeg ikke liker) og tilbake til virkeligheten.

Å grue meg har jeg egentlig gjort hele tiden. Fra jeg dro fra jobb, har det foregått et slags regnskap i hodet over hvor lenge det er til det og det, og jeg gremmet meg ved tanken på å være noen uker fram i tid. Så istedenfor å samle krefter i ferien, føles det som jeg har gjort det helt motsatte. Kroppen har ligget «brakk» og syk, mens hodet likevel har jobbet overtid.

Tiden står ikke stille... Så nå er vi her. Straks hverdag med alle dens krav. Er det bare meg, eller synes flere det er tungt «å gå på» et nytt år? Jeg har noen svært tøffe uker foran meg, men jeg orker virkelig ikke tanken på det. Det er så ille at jeg heller ville fjernet en blindtarm eller noe for å slippe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, cilie skrev:

Så nå er vi her. Straks hverdag med alle dens krav. Er det bare meg, eller synes flere det er tungt «å gå på» et nytt år? Jeg har noen svært tøffe uker foran meg, men jeg orker virkelig ikke tanken på det. Det er så ille at jeg heller ville fjernet en blindtarm eller noe for å slippe. 

Jeg skjønner hva du mener, men jeg trøster meg med at jeg har bare 3 arbeidsdager så er det helg igjen og i tillegg begynner jeg med seinvakt på onsdag så jeg trenger ikke stå opp grytidlig da heller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år og takk for det gamle. 😊Alt kan skje i kveld. (Kanskje finner dere den rette dere er jo yngre ennå. Det gjelder å smi mens jernet er varmt)

Anonymkode: 9946c...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg skal glede meg på det nye året. Jeg er redd at jeg ikke bli frisk fra kroniske smerter. Nytt år nye sjanser. Vi få se. Jeg takker ikke for det gamle året. Det var jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 timer siden, cilie skrev:

Jeg vil at 2019 skal bli et godt år!

Nå har jeg hatt 2 uker fri pga julen og en tur før jul. Deretter ble jeg syk og min «sunne» planlagte variant av julen, gikk at skogen... Det ble et fripass til å bare ligge under pleddet, pakket inn av julelys, julestemning, og selvsagt - og viktigst - fri flyt av kalorier. Så her ligger jeg nå da - fortsatt i dårlig form - og gruer meg så sinnsykt!! til å komme i gang igjen. - Til jobb, trening, selvsagt full skjerpings hva angår kosthold (dvs spise alt jeg ikke liker) og tilbake til virkeligheten.

Å grue meg har jeg egentlig gjort hele tiden. Fra jeg dro fra jobb, har det foregått et slags regnskap i hodet over hvor lenge det er til det og det, og jeg gremmet meg ved tanken på å være noen uker fram i tid. Så istedenfor å samle krefter i ferien, føles det som jeg har gjort det helt motsatte. Kroppen har ligget «brakk» og syk, mens hodet likevel har jobbet overtid.

Tiden står ikke stille... Så nå er vi her. Straks hverdag med alle dens krav. Er det bare meg, eller synes flere det er tungt «å gå på» et nytt år? Jeg har noen svært tøffe uker foran meg, men jeg orker virkelig ikke tanken på det. Det er så ille at jeg heller ville fjernet en blindtarm eller noe for å slippe. 

Jeg har fått meg 2 skiturer og en liten fottur i jula. Ellers har det blitt mye dekking av bord, matlaging og etterpå rydding. 

Da jeg våknet i dag, sa jeg : -Så var det på'n igjen da med å stelle i stand og følte meg ganske umotivert.😢 

MEN, det gikk over da jeg kom til å tenke på at vi har noen å stelle i stand til og at vi er heldige som fortsatt har den eldste generasjonen blandt oss. Dessuten har jeg en fantastisk kjæreste. Vi er et bra team som samarbeider godt og det hjelper. 

Men nå er jeg matlei, lei av konfekt og desserter. 

Jeg kan ikke påstå at jeg direkte gleder meg til å våkne av vekkerklokka igjen, men jeg ser litt frem til hverdagen nå og komme i gang med treninga på Evo og sundt kosthold :)

God bedring til deg :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.12.2018 den 13.03, Lillemus skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men jeg trøster meg med at jeg har bare 3 arbeidsdager så er det helg igjen og i tillegg begynner jeg med seinvakt på onsdag så jeg trenger ikke stå opp grytidlig da heller. :) 

Har litt roligere onsdag enn vanlig, og det hjelper på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Man må bare ta en dag av gangen.Hver dag har nok med sin plage ofte.

Anonymkode: 9946c...879

Ja, sikkert lurt. Jeg tenker ukesvis framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Godt nytt år og takk for det gamle. 😊Alt kan skje i kveld. (Kanskje finner dere den rette dere er jo yngre ennå. Det gjelder å smi mens jernet er varmt)

Anonymkode: 9946c...879

Hehe, her er det som det pleier fortsatt. Kjærlighet har ingen alder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 18.18, Betti 11 skrev:

Jeg vet ikke om jeg skal glede meg på det nye året. Jeg er redd at jeg ikke bli frisk fra kroniske smerter. Nytt år nye sjanser. Vi få se. Jeg takker ikke for det gamle året. Det var jævlig.

Det blir vel stort sett i samme spor - gitt at man ikke endrer noe aktivt. Helse er det ikke alltid noe vi selv rår over dessverre. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har fått meg 2 skiturer og en liten fottur i jula. Ellers har det blitt mye dekking av bord, matlaging og etterpå rydding. 

Da jeg våknet i dag, sa jeg : -Så var det på'n igjen da med å stelle i stand og følte meg ganske umotivert.😢 

MEN, det gikk over da jeg kom til å tenke på at vi har noen å stelle i stand til og at vi er heldige som fortsatt har den eldste generasjonen blandt oss. Dessuten har jeg en fantastisk kjæreste. Vi er et bra team som samarbeider godt og det hjelper. 

Men nå er jeg matlei, lei av konfekt og desserter. 

Jeg kan ikke påstå at jeg direkte gleder meg til å våkne av vekkerklokka igjen, men jeg ser litt frem til hverdagen nå og komme i gang med treninga på Evo og sundt kosthold :)

God bedring til deg :)

Takk! 

Koselig med eldre generasjon, ja! Heldig du som er lei julegodterier😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Livet er et helvete. Hva er poenget. Det kan man lure på.

Anonymkode: 51b71...af6

Tenker sånn innimellom selv. Men så er vi nå her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.12.2018 den 12.58, cilie skrev:

Jeg vil at 2019 skal bli et godt år!

Nå har jeg hatt 2 uker fri pga julen og en tur før jul. Deretter ble jeg syk og min «sunne» planlagte variant av julen, gikk at skogen... Det ble et fripass til å bare ligge under pleddet, pakket inn av julelys, julestemning, og selvsagt - og viktigst - fri flyt av kalorier. Så her ligger jeg nå da - fortsatt i dårlig form - og gruer meg så sinnsykt!! til å komme i gang igjen. - Til jobb, trening, selvsagt full skjerpings hva angår kosthold (dvs spise alt jeg ikke liker) og tilbake til virkeligheten.

Å grue meg har jeg egentlig gjort hele tiden. Fra jeg dro fra jobb, har det foregått et slags regnskap i hodet over hvor lenge det er til det og det, og jeg gremmet meg ved tanken på å være noen uker fram i tid. Så istedenfor å samle krefter i ferien, føles det som jeg har gjort det helt motsatte. Kroppen har ligget «brakk» og syk, mens hodet likevel har jobbet overtid.

Tiden står ikke stille... Så nå er vi her. Straks hverdag med alle dens krav. Er det bare meg, eller synes flere det er tungt «å gå på» et nytt år? Jeg har noen svært tøffe uker foran meg, men jeg orker virkelig ikke tanken på det. Det er så ille at jeg heller ville fjernet en blindtarm eller noe for å slippe. 

Huff! Vet akkurat hvordan du har det!! Jeg jobber ikke i dag. Har hormonproblemer som gjør meg veldig slapp og sliten. Det høres ut som du bør sykemelde deg og eller trappe ned på jobbingen for en stund...Det er også helt normalt å blu deppa og demotivert når et år går mot slutt. Man hadde gjerne så mye man skulle fått gjort, men så kommer julestria og julegodtet og ødelegger det man hadde igjen av energi. Snart går vi mot lysere dager igjen og tenk bare på å ta en dag av gangen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
10 minutter siden, cilie skrev:

Takk! 

Koselig med eldre generasjon, ja! Heldig du som er lei julegodterier😅

Pussig at jeg skrev dette i går. I går var alt normalt, men i dag ble jeg vekket av telefonen. Da var min far hentet av sykebil og lagt inn på sykehus. Vi kommer akkurat i fra sykehuset nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Pussig at jeg skrev dette i går. I går var alt normalt, men i dag ble jeg vekket av telefonen. Da var min far hentet av sykebil og lagt inn på sykehus. Vi kommer akkurat i fra sykehuset nå. 

God bedring til din far 💚

Jeg er også takknemlig over at vi fortsatt har noen i generasjonen over oss som vi kan være sammen med. Var temmelig irritert over en av disse i går, men beit det i meg.  Har lært at det som regel ikke hjelper noe å sprekke. Plutselig var humøret snudd helt om, og vi fikk en kjempehyggelig kveld og en fin dag sammen i dag.

Tar det ikke lenger som en selvfølge at vi får feire neste jul og nyttår sammen med alle de gamle.... Har blitt mer bevisst på å sette pris på familien de siste årene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Pussig at jeg skrev dette i går. I går var alt normalt, men i dag ble jeg vekket av telefonen. Da var min far hentet av sykebil og lagt inn på sykehus. Vi kommer akkurat i fra sykehuset nå. 

Å, det var trist å høre😨 Håper han blir godt ivaretatt og kommer seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Katarina87 skrev:

Huff! Vet akkurat hvordan du har det!! Jeg jobber ikke i dag. Har hormonproblemer som gjør meg veldig slapp og sliten. Det høres ut som du bør sykemelde deg og eller trappe ned på jobbingen for en stund...Det er også helt normalt å blu deppa og demotivert når et år går mot slutt. Man hadde gjerne så mye man skulle fått gjort, men så kommer julestria og julegodtet og ødelegger det man hadde igjen av energi. Snart går vi mot lysere dager igjen og tenk bare på å ta en dag av gangen! 

 

Ja, på en måte skulle jeg gjerne vært borte fra jobb en stund. Jeg får prøve og håper jeg kommer meg gjennom januar. Litt bedre etter januar - håper jeg i hvert fall. 

Du beskriver det for øvrig akkurat slik jeg føler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Pussig at jeg skrev dette i går. I går var alt normalt, men i dag ble jeg vekket av telefonen. Da var min far hentet av sykebil og lagt inn på sykehus. Vi kommer akkurat i fra sykehuset nå. 

Det var leit å høre :( God bedring til din far

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
19 minutter siden, cilie skrev:

Å, det var trist å høre😨 Håper han blir godt ivaretatt og kommer seg igjen!

Han har hjertesvikt og fikk delerium for ca 3 år siden. Da var han bare skinn og bein. Etter en tid ble han hjerteoperert, han kom seg etter det. 

Men det har vært stadig noe. Han har de siste årene hatt utposning på spiserøret også. Han kaster opp det meste av mat og drikke, så i løpet av høsten ble han tynnere og han har lignet en kreftpasient. 

Sent i natt hørte de at han sto opp igjen, at ramlet. Min bror var der heldigvis . Det ble ringt etter sykebil. Min far klarte ikke å gjøre seg forstått. Han snøvlet. Ja, det var nyttårsaften i går, men min far rører ikke alkohol :)

Han var kraftig dehydrert da han kom på sykehuset, det var misstanke om delerium og lungebetennelse. Han har hostet mye i jula. 

Jeg hadde forventet da jeg kom til sykehuset at han lå i senga og var forvirret, siden sykepleieren sa han ikke var klar i hodet. 

Men han hadde våknet, var oppe og gikk og var helt klar i hodet. Han snøvlet litt fortsatt, men husket alt som har skjedd, at han ikke klarte og gjøre seg forstått og at dette var frustrende. Han husker hele turen i sykebilen også. 

Jeg synes det er rart hvis det var Delirium, fordi  sist gang han hadde det, husker han ingenting av. Da varte det i noen dager. Nå var han helt klar. Tøyset og vitset, men jeg vet jo at han også prøver å gjøre seg kjekkere enn han er. 

Crp viser at han har infeksjon, men noe mer vet vi ikke enda. 

Jeg prøvde å få kontakt med sykepleiere der, men ingen vet noe. Det er like frustrende å være pårørende nå som sist. I hvert fall var han kjempesulten da jeg og kjæresten kom. De passer jo ikke på at han får mat.

Vi sørget for at han fikk spist og drukket og han kom seg bare i løpet av tiden vi var der, men han er fysisk veldig svekket :(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...