Gå til innhold

Hvilken dag syntes du en den største - julaften eller nyttårsaften?


AnonymBruker

Hvilken dag syntes du en den største - julaften eller nyttårsaften?  

6 stemmer

  1. 1. Hvilken dag syntes du en den største - julaften eller nyttårsaften?

    • Julaften
      3
    • Nyttårsaften
      0
    • En annen "dag"
      0
    • Ingen dager er "store"
      3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Julaften er definitivt største dagen, slik var det særlig da jeg var barn, og særlig etter at jeg fikk barn selv. Ikke SÅ viktig som voksen uten barn, selv om det var en hyggelig familiekveld.

 

Som ungdom og ung voksen uten barn var nyttårsaften ganske viktig, det var liksom en av årets viktigste fester. I dag er ikke nyttårsaften viktig for meg, men er en hyggelig kveld som gjerne feires med venner eller evt. på hytte med familie og evt. venner.

 

Når jeg tenker meg om har julaften og nyttårsaften til enhver tid vært ganske motsatte/komplementære i sin betydning ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil julaften. Jeg kunne vel egentlig nøyd meg med å sitere @Xtra og si meg enig. ;) Julaften veldig stor og viktig som barn, og føler også fortsatt at det er en viktigere dato å få «på stell» mht opplegg osv. 

Nyttårsaften var viktigere da jeg var ungdom. Etterhvert syntes jeg at det ble en nokså oppskrytt aften – sikkert påvirket av at jeg hadde en partner som «hang igjen» og fortsatt ønsket at dette skulle være en stor og viktig kveld med masse venner etc. Ble litt mye pes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...