Gå til innhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 37 år. Har to barn, på 5 og 8 år. Syklusen min er på 28 dager. Har gått på p-piller siden jeg var 17. For 2,5 år siden begynte mine plager. I to uker før mensen har jeg vondt i magen og blir kvalm, svimmel, uvel og fryktelig trøtt og sliten. Når mensen kommer er jeg helt fin og uten plager. Har ikke store blødninger og de varer i 5 dager. Har prøvd p-piller kontinuerlig, men da var jeg dårlig hele tiden. Har tatt MR og CT av magen, men ingenting var galt. Har også tatt koloskopi. Ikke noe galt. I mars i år tok jeg lapraskopi. Det var ikke endometriose. Ble oppfordret på sykehuset til å prøve hormonspiral. Fikk satt den inn i september i år. Blødde kontinuerlig frem til 1. desember og hadde ingen plager. Da stoppet blødningene og alle plagene kom tilbake og er der fortsatt. Hva kan dette være? Hvorfor har jeg vondt når jeg ikke blør?

Anonymkode: f90c0...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ps. Må jo nevne at jeg har vært hos gynekolog og tatt celleprøve, klamydiatest og innvendig ultralyd. Alt var fint. Har vært hos lege flere ganger, har tatt diverse blodprøver, alt var fint. Fikk Spirix som hjalp mot mine ømme bryster.

Anonymkode: f90c0...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hormonspiral nå, men har brukt Oralcon i 2,5 år. Brukte Synfase i 2 år før det. Og cerazette etter siste fødsel i 2013.

Anonymkode: f90c0...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ingen fornuftig forklaring på dine symptomer, for smertene kan du prøve Ibux i den periode hvor du har vondt?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig plaget. Nå har jeg som sagt hormonspiral og har ikke blødd på en måned og har vært dårlig hele tiden i en måned. Da jeg gikk på p-pillen var det i to uker før mens. Da hadde jeg voldsomme smerter i mage og korsrygg. Det har blitt litt bedre. Nå er det mer murring og ikke fullt så ille, men det som plager meg mest er kvalmen og svimmelheten. Jeg er alltid trøtt og sliten.

Anonymkode: f90c0...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Kort oppsummering ang dine symptomer med murring i rygg og mage, kvalme og svimmelhet::

  • Vanlig p-pille: symptomer i 14 dager før pillefri periode med blødninger
  • Kontinuerlig p-pille: symptomer hele tiden
  • Hormonspiral: kontinuerlig blødning fra innsetting i september til 1.12. og  Ingen symptomer
  • Hormonspiral: ingen  blødning siden 1.12., men symptomer

Jeg kan ikke se at det er et mønster utover at blødning gir deg smertefrihet. Det er ikke noen rimelig forklaring på at blødning fra livmoren er 'behandling' for murrende smerter, kvalme og svimmelhet.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg. Gi tilbakemelding, hvis kloke hoder finner en forklaring.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan kvalmen være en bivirkning av hormonspiralen? Vurderer å ta den ut. Har fått time hos gynekologen i februar. Burde jeg prøve å være helt uten prevensjon, for å se om jeg blir bedre da?

Anonymkode: f90c0...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er lite sannsynlig, men som sagt jeg kan ikke gi deg noe godt svar eller råd. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...